شاهین قدیانی در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: «آن قورباغه را قورت بده»، «چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد». به طور کلی با خواندن و شنیدن کتاب‌ها و سخنرانی‌های غیر ایرانی در خصوص ثروتمند شدن به موضوعاتی مثل انگیزه، پشتکار، سخت‌کوشی و... می‌رسیم. اما داستان ثروتمند شدن در ایران کاملا متفاوت است. کانال تلگرام نوشته چگونه در عرض یک ماه میلیاردر شویم. وارد کانال می‌شوی نوشته با پیش‌بینی بازی کاسیم‌پاشا و کاردمیر کارابوک اسپور میلیاردر شوید.

یعنی اسم بعضی تیم‌ها یک طوریست که هر چقدر جست‌وجو می‌کنی، مشخص نیست اسم شهر است؟ اسم انسان است؟ اصلا در کدام قاره هست؟ تو چه رشته ورزشی‌ای فعالیت می‌کند؟ میزان جایزه دریافتی هم به گونه‌ای است که طبق هر نظریه ریاضی حساب کنی، سود اصلی به صاحب سایت می‌رسد. تازه در نهایت هم اگر دری به تخته بخورد و داور یک پنالتی دقیقه 94 برای رئال بگیرد و برنده پیش‌بینی بشوی، در نهایت مثل این موسسات اعتباری که شب می‌خوابیدی صبح پا می‌شدی می‌دیدی جا تر است و گاو صندوق خالی است، اکثر این سایت‌ها هم بعد از مدتی به طور کلی از صحنه روزگار محو می‌شوند و شما باید با حساب‌های بسته شده‌تان تیله‌بازی کنید.

طریقه دیگر میلیارد شدن، کار در خانه است. مثلا طرف می‌گوید شما با بسته‌بندی این عروسک‌ها ماهی 10 میلیون تومان درآمد خواهید داشت. شما در حالی که در اثنی عشرتان عروسی است، آماده گرفتن کار می‌شوید که طرف می‌گوید در ابتدا باید در دوره‌های ما ثبت نام کنید. دو هفته دوره سه میلیون تومان. وقتی هم در دوره‌ها شرکت می‌کنی، طرف می‌گوید فعلا عروسی در اثنی‌عشرتان را به حالت استندبای دربیاورید تا کارها برای‌تان ارسال شود. این مرحله مثل همان مرحله «باهاتون تماس می‌گیریم» در مصاحبه استخدامی است.

یکی دیگر از راه‌های پولدار شدن به این صورت است که دستمال کاغذی را می‌خری، بعد بین آشناهایت می‌فروشی و درصدی سود می‌کنی. بعد هر کدام از آشناهای شما که دستمال کاغذی بفروشد، درصدی سود هم به شما می‌رسد. پس از مدتی متوجه می‌شوید اگر کل دستمال کاغذی‌های دوستان و آشنایان را جمع‌آوری کنید، کل جمعیت چین تا قرن 25 از دستمال کاغذی بی‌نیاز خواهد شد و تا هفت پشت دوست و آشنا آن طرف‌تر درِ کابینت هر خانه‌ای را باز کنی، دستمال کاغذی بیرون می‌ریزد. در نهایت مدیر بالادستی شما یک شاسی‌بلند دارد و شما اندازه 30 تا 18 چرخ دستمال کاغذی. البته در برخی موارد گزینه آخر، نسبت به قبلی‌ها بهتر بوده و مواردی از موفقیت هم در آن‌ها مشاهده شده است.

این‌ها تنها چند نمونه از راه‌های پولدار شدن در ایران است، بنابراین از آنجا که نماینده مجلس گفته «العقل سالم فی البدن سالم» همواره ورزش کنید تا متوجه شوید کسی با این راه‌ها یک شبه پولدار نمی‌شود.