به گزارش پارس نیوز، 

مشعل السلمی، رئیس پارلمان عربی در گفت‌وگو با روزنامه الحیات در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش هایی که کشورهای عربی با آن مواجه هستند کدامند، مدعی شد: دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی خطرناکترین تهدید برای امنیت ملی کشورهای عربی به شمار می رود و او (ایران) به منظور تهدید امنیت و حاکمیت کشورهای عربی و ایجاد بی‌ثباتی در آنها تمام راه‌ها را به کار می گیرد.

وی مدعی شد: ایران از طریق شعارهای دروغین و روش‌های بی ارزش و به منظور ایجاد شکاف در جوامع عربی به طور ‌آشکار در امور داخلی کشورهای عربی دخالت می کنند.

السلمی مدعی شد که ایران گروه‌های حمایت مالی، تسلیحاتی و موشکی کرد و از این طریق فرقه‌گرایی را در کشورهای عربی به وجود آورد.

رئیس پارلمان عربی با بیان اینکه ما این اقدامات ایران را رصد می کنیم و با آنها مقابله می کنیم، مدعی شد: ایرانی که به وسیله شبه نظامیان در کشورهای عربی نفوذ کرده است با اشغال جزایر سه‌گانه (تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی) سیاستی خصمانه در پیش گرفته است که این سیاست با قوانین بین‌المللی و اصل حسن هم"‌جواری در تضاد است.

مشعل بن فهم السلمی مدعی شد که تمام این اقدامات ایران تجاوزی آشکار به حاکمیت و کرامت امت عربی، تهدیدی برای امنیت ملی کشورهای عربی و نقض قوانین بین‌المللی به شمار می‌رود.

وی همچنین مدعی شد که ایران از انصارالله یمن حمایت می کند و آنها با شلیک موشک‌های بالستیک ایرانی به عربستان امنیت کشورهای عربی و منطقه را تهدید می کنند.

به گزارش ایسنا، موضوع دخالت ایران در کشورهای عربی درحالی مطرح می شود که مقامات کشورمان همواره تاکید می کنند جمهوری اسلامی ایران هیچگونه دخالتی در امور داخلی دیگر کشورها ندارد و خواهان صلح،ثبات و امنیت در منطقه است. حضور ایران در برخی کشورهای عربی مستشاری بوده و به درخواست قانونی دولت آنها است.

بهرام قاسمی در آخرین واکنش خود در رابطه با حمایت تسلیحاتی ایران از یمن باتاکید بر اینکه ایران هیچ نقشی در بحران یمن ندارد، گفت: این بحران با تجاوز سعودی‌ها آغاز شد و همچنان به کمک تسلیحات فرانسوی و برخی دیگر از کشورهای فرامنطقه‌ای ادامه دارد و این امر باعث کشته، مجروح شدن و آواره شدن صدها هزار یمنی شده است از دیگر سو در پی این تجاوز تمامی ساختارهای اولیه در یمن ویران شده و مردم این منطقه با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند. مقامات برخی از کشورها هنگامی که نمی‌توانند پاسخگوی افکار عمومی و نخبگان جامعه خود در چرایی صدور انبوهی از تسلیحات مدرن به کشورهای متجاوز در منطقه باشند به فرافکنی پرداخته و دیگران را در ایجاد بحران‌ها در منطقه متهم می‌کنند. آنها به جای پاسخگویی و شفاف سخن گفتن، پیرامون چرایی صدور تسلیحات و ارائه دیگر کمک‌ها به متجاوزین از جمله عربستان از شیوه فرار به جلو استفاده می‌کنند و دیگران را در این زمینه متهم می‌کنند. ایران بارها مواضع خود را پیرامون کشور یمن و بحرانی که متجاوزان در آن به وجود آورده‌اند اعلام کرده است. ایران هیچگونه سلاحی در یمن ندارد و همگان می‌دانند که یمن در محاصره کامل متجاوزان قرار دارد.

این دیپلمات ارشد کشورمان گفت: ما به مقامات این کشورها توصیه می‌کنیم به جای این گفتار ناصحیح و برداشت‌های نادرست و غلط از اوضاع منطقه با پیروی از یک واقع‌بینی و درک درست از واقعیت‌های موجود در منطقه در مسیر کمک به پایان تجاوز و بازگشت آرامش، ثبات و امنیت در منطقه قدم بردارند و متجاوزان را از تجاوزهای سبعانه خود باز دارند. این مقامات باید از تاریخ و حوادث گذشته منطقه درس بگیرند و بر اساس این عبرت‌ها و تجربیات اقدام به اتخاذ موضع و رفتار در مورد مسائل منطقه کنند.

مقامات عربی و اماراتی قبل از این نیز چندین بار مدعی اشغال جزایر سه گانه(تنب کوچک،تنب بزرگ و ابوموسی) از سوی ایران شده بودند که مقامات ایرانی در واکنش به آن‌ها تاکید کرده‌اند که جزایر سه‌گانه ایرانی بوده و ایرانی خواهد ماند و تکرار دروغ و ادعا در این‌باره واقعیات تاریخی را تغییر نمی‌دهد و این جزایر جزو لاینفک جمهوری اسلامی ایران است.