به گزارش پارس نیوز، 

«علی خودسیانی» نویسنده سریال «هیات مدیره»، درباره طنز موجود در این سریال گفت: این سریال هم در همان فضای مجموعه تلویزیونی «دنیای شیرین» است که سالها پیش نوشته بودم و مخاطب هم به همان میزان که به خلق موقعیت‌های طنز در آن سریال می‌خندید، با تماشای «هیات مدیره» هم خواهد خندید.

 

وی ادامه داد: در کل نمی‌توان این دو سریال را با یکدیگر قیاس کرد چراکه زمانیکه دنیای شیرین پخش می‌شد مگر چند شبکه و چند سریال داشتیم؟ و چند رقیب؟ شرایط آن زمان با الان فرق می‌کند و اگر همین الان هم کارگردانی سریالی تاریخی بسازد، ‌هیچ گاه به اندازه مخاطبان سریال «امام علی (ع)» مخاطب نخواهد داشت.

وی با اشاره به حذف برخی از سکانس‌ها در نگارش و در لهجه برخی کاراکترها گفت: نگرانی‌های گروه تولید و آقای میری باعث شد تا برخی کاراکترها لهجه نداشته باشند. چراکه در این چند سال اخیر در برخی سریال‌ها که لهجه خاصی داشتد، شاهد دلخوری اصناف و یا استان‌هایی بودیم که منجر به اعتراض دسته جمعی هم شده است. برای مثال در این سریال برای تعمیرکار آسانسور لهجه آذری نوشته بودم که لهجه او را حذف کرده بودند که به آذری‌ها برنخورد و نگویند هر چه کارگر است را آذری می‌پندارید! خودسانسوری‌هایی که قبلا در برخی سریال‌ها بوده این نگرانی را برای ما ایجاد کرده بود که بخواهیم از آن پرهیز کنیم. همچنین در مواردی برخی بازیگران از لهجه داشتن پرهیز می‌کنند.این نویسنده با اشاره به ادامه پیدا کردن «هیات مدیره» بعد از نوروز نیز بیان داشت: این سریال بعد از نوروز تا چهل قسمت و تا ماه رمضان ادامه پیدا می‌کند و فاز دوم بعد از ماه رمضان پخش می‌شود.

 

وی در همین زمینه بیان داشت: هنوز مقدمات اولیه مهیا نشده است و فاز دوم در حال برآورد و تصویب است و تا فاصله‌ای که تا رمضان داریم نگارشش تمام می‌شود و بعد از تولید، ادامه آن مقابل دوربین خواهد رفت. قصه «هیات مدیره» به گونه‌ای است که قابلیت ادامه دادن دارد.

خودسیانی با بیان اینکه طراحی اولیه این سریال برای فاز دوم انجام شده است، بیان داشت: طراحی‌ها انجام شده و تعدادی از بازیگرها می‌مانند و تعدادی می‌روند. تقریبا فقط در 8 واحد از این ساختمانِ 13 طبقه، سکونت دارند و واحدهای دیگر خالی هستند. در فاز دوم همسایه‌های جدید به قصه اضافه می‌شوند و قصه‌هایشان به بعد از رمضان موکول می‌شود.

وی با اشاره به حضور بازیگران جدید در فاز دوم این سریال گفت: این احتمال وجود دارد تا در فاز دوم بازیگران جدید با قصه‌های جدید بقیه واحدها را پر کنند. فاز دوم حدود 60 قسمت است که با احتساب این 40 قسمت به 100 قسمت می‌رسد منتهی تلویزیون معمولا هر فاز را در 30 قسمت برآورد می‌کند.

این نویسنده با اشاره به حضور بازیگران فصل یک در فصل دو نیز گفت: همه اینها به شرایط بازیگران بستگی دارد که با در نظر گرفتن شرایط کاری و شخصی بتوانند در ادامه قصه هم حضور داشته باشند یا نه و این دو تداخلی با هم نداشته باشد. 

 

خودسیانی در پایان درباره اینکه در حال حاضر متن‌های فاز دو سریال تا کجا پیش رفته است، گفت: متن‌ها تمام شده و در روزهای پایانی بازیگرهایمان تغییر کرده است.