به گزارش پارس نیوز، 

محمد حسین محمدزاده دبیر شورای معارف سیما؛ درخصوص پوشش رسانه‌ای سیما در ایام برگزاری مسابقات بین المللی قرآن کریم، گفت: باتوجه به ارتباط ما با کمیته تبلیغات و اجرایی مسابقات بین المللی سعی کردیم یک منشور جامعه رسانه‌ای در انعکاس مسابقات داشته باشیم تا از حد اکثر ظرفیت رسانه‌ای صدا و سیما و دیگر رسانه ها، و نیز بحث تبلیغات محیطی و شهری و فضای مجازی در قالب شش محور آن‌ها را فعال کنیم؛ بنابراین نگاه ما کاملا حالت تمرکز زدایی دارد و اینکه پوشش رسانه‌ای ما معطوف یک شبکه و یا یک رسانه نباشد. به همین منظور با تمام مدیران شبکه‌های سیما که می‌توانند به شکل جامعه و موثر پوشش مسابقات را داشته باشند. صحبت شده و در این زمان باقی مانده تا برگزاری مسابقات مذاکرات ادامه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به ویژه برنامه‌های سیما در پوشش مسابقات بین المللی قرآن کریم افزود: ما در شبکه قرآن با ویژه برنامه «رصد» هر روز به اطلاع رسانی ویژه و رویداد مسابقات می‌پردازد و دیگر شبکه‌های سیما نیز در خلال یک هفته برگزاری در بخش‌های مختلف با حضور کارشناسان قرآنی به تحلیل و بررسی قرائت و حفظ متسابقین خواهیم پرداخت.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما گفت: شبکه‌های سیما در طول یک هفته برگزاری مسابقات بیش از ۷۰ ساعت برنامه خواهند داشت که شبکه قرآن هر روز با ۸ ساعت برنامه و دیگر شبکه‌های سیما روزانه با ۲ تا ۳ ساعت برنامه به روی آنتن خواهند رفت.

محمد زاده در پایان با اشاره به وظایف خود در مسابقات قرآنی، بیان کرد: ما در کمیته تبلیغات و ستاد اجرایی مسابقات نقش سیاستگذار داریم و بحث‌های اجرایی آن به کمیته تبلیغات مربوط می‌شود، البته قرار شده منشور جامعه رسانه‌ای را در اختیار ما قرار دهند تا براساس آن، همه شبکه‌ها و نهاد‌های مربوطه با آن‌ها هماهنگ شود.