به گزارش پارس نیوز، 

نخستین اثری که شبکه پرس تی وی برای نمایش در روزهای آتی تدارک دیده، مستند «پشت پرده تشویق ها» محصول سال 2016 و از تولیدات شبکه هیسپان تی وی است.
دوربین این مستند به چهار استادیوم ورزشی در شهر بوینوس آیرس که لحظات سرنوشت ساز کشور آرژانتین در آنها رقم خورده است رفته و با به تصویر کشیدن این لحظات کلیدی، تاریخ و نظام دیکتاتوری آن دوران را به چالش کشیده است.
«پشت پرده تشویق ها» داستان آخرین دیکتاتوری نظامی آرژانتین (1983-1976) را روایت می کند که خود را به عنوان دولتی توانا و پیگیر غلبه بر مشکلات اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی این کشور معرفی کرد.
این اثر مستند، یکشنبه و دوشنبه 26 و 27 فروردین ماه ساعت پنج صبح به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد.

**روایت مادری چشم به راه
مستند «اینجا بدون من» نیز دیگر اثری است که در شبکه پرس تی وی نمایش داده خواهد شد. این مستند به روایت داستان یکی از هزاران خانواده ای می پردازد که مورد حمله و شبیخون تروریست های داعش قرار گرفته اند.
«اینجا بدون من» به کارگردانی ماریه ماوتی محصول سال 2015 شبکه پرس تی وی است و درد و رنج یکی از هزاران خانواده ایزدی اهل سنجار (Shingal) که مورد حمله نیروهای تکفیری داعش قرار گرفته اند را به تصویر می کشد.
این مستند، داستان زندگی مادری است که از دوری دو دختر 14 و 15 ساله خود بی طاقت شده و نمی تواند کاری کند جز اینکه به زیارتگاه برود و برای سرنوشت نامعلوم دخترانش دعا کند تا شاید نجات پیدا کنند.
همچنین این اثر به روایت زندگی و روزگار بچه هایی می پردازد که شاهد فجیع ترین جنایت های داعش بوده اند و نمی توانند این خاطرات را لحظه ای از یاد ببرند.
«اینجا بدون من» پنجشنبه 23 فروردین ماه ساعت پنج صبح به وقت تهران به مدت 25 دقیقه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود.

** تولید اثری با محوریت تصویر دلخراش «سرباز سوخته»
شبکه پرس تی وی در ادامه نمایش برنامه های خود این بار عکس مشهور «سرباز سوخته» را سوژه تولید یک اثر قرار داده است.
عکس مشهور «سرباز سوخته» توسط کنت جارک عکاس آمریکایی در 28 فوریه 1991 در جریان جنگ خلیج فارس 2 ثبت شده است.
«سرباز سوخته» به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش الطافی در آینده نزدیک از آنتن شبکه بین المللی خبری پرس تی وی به نمایش درمی آید.

** ملاقات زوج لهستانی با صاحبان «مشاغل اصفهان»
شبکه پرس تی وی در ادامه نمایش مستند های خود به سراغ پخش «آشنایی با مشاغل: اصفهان» رفته است.
این اثر مستند، داستان یک زوج جوان توریست لهستانی را روایت می کند که به دیدن بازار اصفهان رفته اند و در طول مستند با مشاغل خاص اصفهان که شهرت آنها عالمگیر است، از جمله قلم زنی، مسگری، مینا کاری و مینیاتور آشنا می شوند.
این مستند همچنین صحنه هایی از زورخانه را به تصویر می کشد تا بیننده با این ورزش باستانی بیشتر آشنا شود.
مستند «آشنایی با مشاغل: اصفهان» در 2 قسمت 25 دقیقه ای در روزهای 24 و 25 فروردین ماه ساعت پنج صبح به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می شود

** داریوش مهرجویی «پری» را به هیسپان می آورد
از آنجا که فیلم های سینمایی ایرانی، مخاطبان فراوانی در بین اسپانیایی زبان ها پیدا کرده است شبکه «هیسپان تی وی» مطابق شنبه های سینمایی هر هفته خود، این بار فیلم سینمایی «پری» به کارگردانی داریوش مهرجویی و بازی نیکی کریمی را آماده پخش دارد.
فیلم سینمایی«پری» به نویسندگی و کارگردانی داریوش مهرجویی روایت پری با بازی نیکی کریمی است. او دختری جوان و دانشجویی است که با خواندن کتاب سبز کوچکی درباره‌ سلوک عارفِ گم‌نامی در قرن پنجم، دچار تحولات فکری می‌شود. کتاب به برادر بزرگ‌ترِ پری اسد تعلّق دارد که در حادثه‌ آتش‌سوزیِ کلبه‌اش جان خود را از دست داده است. پری برادرِ دیگری نیز دارد که می‌کوشد او را از پریشانی برهاند...
نیکی کریمی، علی مصفا، خسرو شکیبایی، محمدرضا شریفی نیا، ژاله علو، پارسا پیروزفر و فرهاد جم در این فیلم سینمایی ایفای نقش دارند.
فیلم سینمایی «پری» محصول سال 1373 شنبه 25 فروردین ماه ساعت 23:30 به وقت تهران آماده پخش برای مخاطبان هیسپان تی وی است و در ساعت 13:30 فردای آن روز باز پخش خواهد شد.

**«غریبانه» فیلم این هفته «کافه فیلم»
«کافه فیلم» از شبکه هیسپان تی وی که هر پنجشنبه یکی از فیلم‌های شاخص سینمای ایران را با حضور سازنده‌اش به نمایش ‌می‌گذارد، این هفته میزبان احمد امینی است.
پس از نمایش فیلم سینمایی «غریبانه» برای مخاطبان کانال فارسی این شبکه، اکبر نبوی با احمد امینی به گفت‌وگو درباره این اثر می‌پردازند.
«غریبانه» جزء آثار قدیمی احمد امینی و به نویسندگی خودش و اصغر عبداللهی است که در سال 1376 ساخته است.
ابوالفضل پورعرب، هدیه تهرانی، محمدرضا داوودنژاد، نادیا دلدار گلچین، سیامک قدکچیان، آرین خلج، تورج زاهدی و بهزاد خداویسی بازیگران این فیلم سینمایی‌اند.
فیلم سینمایی «غریبانه» پنجشنبه 23 فروردین، ساعت 21 روی ‌آنتن قرار می‌گیرد.

**نمایش «عقاب صحرا» بر فراز «دنیای وارونه»
فیلم‌های سینمایی «عقاب صحرا» و «دنیای وارونه» هم به‌ترتیب جمعه و شنبه شب از کانال‌های عربی و انگلیسی آی‌فیلم پخش ‌می‌شود.
فیلم سینمایی «عقاب صحرا » به کارگردانی مهرداد خوشبخت و نویسندگی عباس اکبری جمعه 24 فروردین ساعت 22 به وقت مکه (22:30 به وقت تهران) با دوبله عربی روانه آنتن می‌شود.
این فیلم سینمایی ماجرای مردی است که در ایام صلح حدیبیه از بین کفار گریخته و به پیامبر اسلام پناهنده می‌شود، و حالا همه چشم انتظارند که پیامبر برای حفظ صلح او را به کفار تحویل خواهند داد یا ...
«عقاب صحرا» در سال 1391 ساخته شده و بازیگرانی همچون کیکاوس یاکیده، علیرضا کمالی، روناک یونسی، حسین سلیمانی، شهرزاد کمال‌زاده، محمد ربانی، افشین نخعی، حبیب دهقان‌نسب و انوشیروان ارجمند در آن ایفای نقش کرده‌اند.
فیلم سینمایی «دنیای وارونه» به کارگردانی شهریار بحرانی در ژانر کمدی ‌فانتزی، شنبه 25 فروردین روی آنتن آی‌فیلم انگلیسی می‌رود.
این فیلم سینمایی در سال 1376 ساخته شده ‌است و داستان فیلم در زمان قبل از انقلاب اتفاق می‌افتد؛ دو نفری که در یک مؤسسه تولید مواد دفع آفات نباتی کار می‌کنند، به ‌طور اتفاقی متوجه می‌شوند که مواد غیراستاندارد این مؤسسه آدم‌ها را به راستگویی وادار می‌کند و با هماهنگی هم و سرقت یک هواپیمای سمپاش از مؤسسه، مواد را در سطح شهر روی مردم می‌ریزند و ...
حسین یاری، محمد کاسبی، مهتاب نصیرپور، محمود پاک نیت، ابراهیم آبادی، محمدهادی قمشی، هما خاکپاش و فرج‌الله سلحشور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.
«دنیای وارونه» شنبه شب ساعت 22 به وقت تهران پخش خواهد شد.
فراهنگ**9246**1055