به گزارش پارس نیوز، 

در دومین روز از هفته هنر انقلاب، مستند «به یاد دوست به یاد زندگی» مهمان ویژه برنامه «پرتره» خواهد بود. این مستند، پرتره‌ای از مرتضی اسدی هنرمند و نقاش معاصر است که به کارگردانی میلاد مهدوی و تهیه‌کنندگی حسین همایونفر تولید شده است و ساعت 18 روز چهارشنبه 22 فروردین ماه از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مهمان این قسمت از برنامه، ناصر سیفی، نقاش کشور است که پیرامون شخصیت هنری مرتضی اسدی و ویژگی‌های هنر ماندگار انقلاب صحبت خواهد کرد.

مرتضی اسدی نقاش معاصر و استاد دانشگاه در رشته نقاشی است که تاکنون آثار و تالیفات بسیاری از او به چاپ رسیده است. او موفق به دریافت جوایز متعددی شده است که از آن جمله می‌توان به جایزه ویژه‌ چهارمین دوسالانه نقاشی ایران و کسب جایزه سوم طراحی تمبر پستی به مناسبت چهل‌وپنجمین سالگرد «اعلان جهانی حقوق بشر» در توکیو اشاره کرد.

ویژه برنامه هفت قسمتی «پرتره»، محصول سازمان سینمایی حوزه هنری است که به تهیه‌کنندگی سید محمدحسین میری و کارگردانی سید مهدی موسوی و صادق شهربانویی تولید شده است. این برنامه به مناسبت هفته هنر انقلاب و به منظور گرامیداشت چهره‌های هنرمند انقلابی از روز سه‌شنبه 21 فروردین ماه هر شب ساعت 18 به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.