به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمدجواد ابطحی با بیان اینکه در جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی و مسئولان آموزش و پرورش تصیمات گرفته شده حکایت از برگزاری مجدد آزمون ورودی مدارس سمپاد در سال جاری دارد، گفت: یکی از مشکلات اداره کشور عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها و تداخل وظایف است؛ باید مشخص شود شورای عالی انقلاب فرهنگی در چه مواردی اجازه دخالت و بیان نظرات را دارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس افزود: در سند تحول بنیادین به حذف آزمون ورودی مدارس و کنکور اشاره شده است چراکه این آزمون‌ها استرس‌هایی برای دانش‌آموزان ایجاد می‌کند که تاثیرات نامناسبی بر توان علمی، انگیزه، رشد و شکوفایی آنها دارد.

ابطحی بیان کرد: از آنجا که والدین برای قبولی فرزندان خود در این مدارس هزینه‌ای پرداخت کرده بود و برنامه‌ریزهای انجام شده بود بنده نیز مایل بودم امسال آزمون ورودی مدارس برگزار شود اما بهتر بود شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم خود را زودتر اعلام می‌کرد.

وی تاکید کرد: اگر شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستار ورود و دخالت در این موضوع بود باید از ابتدا و زمانی که آموزش و پرورش تصمیم خود مبنی بر حذف مدارس سمپاد را اعلام کرده بود دخالت می‌کرد نه پس از گذشت چندین ماه.

وی اظهار کرد: آموزش و پرورش زیرساخت‌های لازم برای لغو این امتحانات را فراهم کرده بود و با ابلاغ بخشنامه‌ای به مدارس غیردولتی، اجازه برگزاری امتحان ورودی آنها را نیز لغو کرد.

عضو فراکسیون ولایی در مجلس در ادامه بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی نه تنها با تصمیمات خود برنامه آموزش و پرورش مبنی بر لغو برگزاری آزمون ورودی مدارس را کنسل کرده است بلکه مطرح می‌کند تصمیم‌گیری در مورد برگزاری آزمون ورودی مدارس سمپاد در حیطه وظایف و اختیارات این وزارتخانه نیست در حالی که این موضوع مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که شورای عالی انقلاب قرهنگی نهادی بالادستی است مسئولان آموزش و پرورش باید از این تصمیم تبعیت کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: خانواده‌ها نگرانی از برگزای مجدد امتحانات نداشته باشند دانش‌آموزان توانمند می‌توانند در فرصت باقی مانده نیز نتیجه خوبی به دست آورد.