به گزارش پارس نیوز، 

 مسترکلاس موسیقیدانان فرانسوی قرار است در زمینه آواز و پیانو در هفته آینده در دو شهر تهران و آبادان برگزار شود.

آنه سلین هربرتو (خواننده متزوسوپرانو)، لیا روک (خواننده تنور و کارشناس ارشد موسیقی)، جان فرناند ستی (خواننده باریتون) و توماس تاکه فابر (نوازنده پیانو، رهبر ارکستر و کر و استاد دانشگاه) چهار موسیقیدانانی هستند که این مسترکلاس‌ها را برگزار خواهند کرد.

این مسترکلاس‌ها ابتدا قرار است از ۲۶ تا ۳۰ فروردین در تهران و در آموزشگاه موسیقی ریشه در خاک برگزار شود؛ سپس این موزیسین‌ها راهی آبادان خواهند شد تا روزهای 31 فروردین و 1 اردیبهشت در آموزشگاه موسیقی چنگ برای علاقمندان موسیقی در این شهر مسترکلاس‌هایی را برگزار کنند.

این در حالی است که لیاروک و توماس تاکه فابر فروردین سال گذشته نیز به کشورمان آمده بودند و ضمن برگزاری کنسرتی، مسترکلاس‌هایی را نیز در تهران و خرمشهر نیز برگزار کردند.

این دو موزیسین در آن کنسرت قطعاتی از آوازی‌های دوره رمانتیک فرانسه و سه اثر از آهنگسازان ایرانی را اجرا کردند که شامل"لی لی لا" ساخته فوزیه مجد، "دوش دیدم" اثر شاهین فرهت و "رباعیات خیام" از ساخته‌های امیرمهیار تفرشی‌پور می‌شد.

حال این دو موزیسین به همراه دو موسیقیدان فرانسوی دیگر قصد دارند یکبار دیگر مسترکلاس‌هایی را در کشورمان برگزار کنند. علاقمندان برای اطلاع از جزئیات این مسترکلاس‌ها در تهران می‌توانند با شماره‌های 22713586، 22734915 و 09101637561 و در آبادان با شماره‌های 09355143307 و 09373553939 تماس بگیرند.