به گزارش پارس نیوز، 

 خالد محمد العنقری سفیر عربستان در فرانسه گفت سفرهای خارجی محمد بن سلمان ولیعهد عربستان در راستای مقابله با چالشهای موجود در سوریه و یمن است.

وی مدعی شد: چالش مهم ایران است که حامی تروریسم است و در امور کشورهای دیگر دخالت می کند و قطعنامه های بین المللی را نقض می کند. ایران جنبش انصارالله را به موشک های بالستیک و امکانات نظامی خاص برای هدف قرار دادن عربستان تجهیز می کند. عربستان از ایران جز اقدامات خصمانه مانند ترور دیپلماتها و انفجار سفارتخانه ها ندیده و این غیرقابل قبول است و باید ایران مورد بازخواست قرار گیرد.

شایان ذکر است که این اظهارات در حالی بیان می شود که همگان بر نقش مخرب سعودی در لبنان، یمن و سوریه و دیگر مناطق دنیا به خوبی واقف هستند. تروریستهای سلفی و تکفیری مورد حمایت عربستان در کشورهای مختلف دست به اقدامات تروریستی می زنند و این تروریستها در عراق و سوریه مردم بی گناه را هدف قرار می دهند. سعودی ها با حمله به یمن در سال 2015 به نابودی زیر ساختها و مدارس و مراکز درمانی این کشور پرداختند. عربستان با محاصره یمن ملت این کشور را گرسنه نگه داشته و سبب ابتلای مردم این کشور به ویژه کودکان و زنان به انواع بیماری های واگیر شده است. جنگنده های سعودی روزانه با حملات خود به منازل مسکونی شماری از زنان و کودکان یمنی را به خاک و خون می کشند.