به گزارش پارس نیوز، 

 ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در دیدار با هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی در دومین روز از هفته هنر انقلاب در اراک، اظهار داشت: خالق هستی بزرگترین هنرمند است که آثارش در طبیعت چون گوهر که آن هم از جمله آثار این هنرمند خالق بشریت است، می درخشد.

وی افزود: اثر و هنری ماندگار است که خدایی و الهی باشد و از روی هوا و هوس خلق نشده باشد. در دنیا آثار هنری بسیار توسط هنرمندان غیرمتعهد خلق شد اما چون عاری از تعهد و ارزش بود، پس از مدتی هم خالق اثر و هم اثر از صحنه روزگار و یادها محو شده است.

دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: حوزه هنری نهاد فرهنگی و هنری است که در قبال انقلاب و هنر انقلاب وظیفه سنگین بر دوش دارد، چون از بطن انقلاب روییده و بر همین اساس حتما باید آثار خلق شده توسط هنرمندان متعهد، پاک و خدایی باشد.

وی بیان داشت: امیدوارم در سال جاری با همت مضاعف در شاگردپروری، بالندگی، شکوفایی و در مطالعات دقیق تر و گسترش مفاهیم ارزشی که در ذهن هنرمندان متعهد و ارزشی پرورش یافته، شاهد ارتقا در این زمینه باشیم.

دری نجف آبادی خاطرنشان کرد: هنرمند باید بتواند با بیان و زبان هنری به درستی خلاها را بیان و راهنمایی کند، همچنین مشکلات جامعه را با زبان هنر تبیین و راهکار هم ارایه دهد.

وی تصریح کرد: حوزه هنری باید این جوانان و نوجوانان را با مفاهیم بلند آشنا کند و از دام صدام ها بگیرد و به دامن عشق محمد و آل محمد(ص) راهنمایی کند بنابراین این نهاد هنری وظیفه سنگین تر از نهادهای دیگر فرهنگی و هنری برعهده دارد.

به گزارش مهر، امام جمعه اراک در پایان بیان داشت: به هنرمندان توصیه می کنم از فرصت ها به درستی استفاده کنند، فرصت ها را ار دست ندهند. مطالعات عمیق داشته باشند، چرا که هرچه بار علمی هنرمندان سنگین تر و عمیق تر باشد، هنرشان پرثمرتر و بارورتر می شود./

پایان پیام