به گزارش پارس نیوز، 

 فتح الله حقیقی روز یکشنبه در دیدار با مردم شهر کارچان در بخش معصومیه شهرستان اراک افزود: 12 فروردین ماه نمادی از اتحاد، همدلی، باورهای دینی، همبستگی مردم و رهبری در شکل گیری و تثبیت جمهوری اسلامی است.
وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی مرهون پاک خون هزاران شهید، جانباز و آزاده است و تکلیف تک تک دلسوزان نظام در شرایط کنونی این است که رضایت و اعتماد در سایه مشارکت مردم و همدلی را تقویت کنند.
وی بیان کرد: مدیران و مسوولان باید با ارتباط موثر با بدنه اجتماعی، عمل به وعده ها، ارتباط مستقیم با مردم و ارائه گزارش عملکرد به رسالت خود جامه عمل بپوشند و بیش از پیش در خدمت به مردم از هم سبقت بگیرند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: جمهوری اسلامی بر پایه خدمت صادقانه شکل گرفته بنابراین باید از شعارزدگی پرهیز شود.
وی اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی توفیق زیادی در زمینه های مختلف از جمله توسعه 6 برابری راه های کشور، افزایش 20 برابری ظرفیت بنادر، افزایش 57 برابری صادرات غیرنفتی و افزایش 30 درصدی تولیدات پتروشیمی و همچنین دربرنامه تحول سلامت حاصل شده است.
وی بیان کرد: بالغ بر 700 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در سال 95 و صادرات یک میلیارد دلاری در سال گذشته در استان مرکزی رقم خورد و با تاکید بر عملیاتی شدن اهداف اقتصاد مقاومتی های امسال نیز تمرکز بر رونق اقتصادی و صادرات خواهد بود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: این استان با فعالیت مرکز خدمات سرمایه گذاری و برگزاری نشست های متعدد با سرمایه گذاران داخلی و خارجی با استقبال در سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید و رشد 76 درصدی این حوزه مواجه بوده است.
حقیقی افزود: حضور پنج نفر از اعضای هیات دولت در این استان در چند ماه اخیر را نشان از توجه دولتمردان به این قطب صنعتی و کشاورزی با پتانسیل های فراوان است.
وی اظهار کرد: با بهره برداری از خانه جوان با حضور معاون ریئس جمهوری و جذب یک درصد اعتبارات از صنایع برای توسعه ورزش استان اقدامات خوبی در راستای توجه به جوانان در سال گذشته در استان انجام گرفته است.
حقیقی در ادامه با تاکید برحمایت از تولید و کالای ایرانی بیان کرد: باید به قدرت و توانایی داخلی در عمل اعتقاد داشت و همچنین منافع ملی را به عنوان یک اولویت در نظر گرفت.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت:همراهی مردم در تحقق حمایت از کالای ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
حقیقی افزود: مسئولان نیز باید در این راستا برای ایجاد بستر مناسب و امن به منظور جذب سرمایه‌گذار برنامه ریزی عملی داشته باشند و از هر ظرفیت ممکن بیشترین بهره را در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولید داخلی ببرند.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
6991/6013/