به گزارش پارس نیوز، 

 از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر سه‌شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: پیامبر اسلام(ص) با وحی الهی و سیره اخلاقی و رفتاری خود و ائمه هدی علیهم السلام، مسیر هدایت انسان‌ها و تمدن نوینی را به ارمغان آورد که همچنان الهام‌بخش و منشأ بسیاری از علوم و پیشرفت‌ها در جامعه جهانی است.
رییس‌ جمهوری با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه، بعثت پیامبر اسلام(ص) را بزرگترین حادثه تأثیرگذار در تاریخ و مهم‌ترین نعمت الهی برای بشریت دانست.
رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی، انقلاب اسلامی را فرصتی بزرگ برای تبیین الگوی حکومت نبوی(ص) و علوی(ع) دانست و بر لزوم انتقال صحیح آموزه‌های اسلام به عنوان دین رحمت و مودّت انسان‌ها به نسل‌های جدید به ویژه در جوامع اسلامی تاکید کرد.
روحانی با اشاره به نام‌گذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب، افزود: اساسی ترین مساله در حمایت از کالای ایرانی، جنبه فرهنگی آن است و دستگاه‌های تبلیغاتی به ویژه صدا و سیما باید با فرهنگ‌سازی و روش‌های اقناعی چنان عمل کنند که عموم مردم حمایت از کالای ایرانی را وظیفه ملی و زمینه‌ساز رونق تولید و اشتغال فرزندان خود بدانند.
رییس جمهوری بر ضرورت توجه شورای عالی انقلاب فرهنگی و در صورت نیاز تدوین مصوبات لازم در عرصه فرهنگ عمومی برای حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد.
این خبر تکمیل می شود
سیام**1751 /1449