به گزارش پارس نیوز، 

 محمدمهدی مروج‌الشریعه ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری خراسان جنوبی در سال 97 که در کارخانه کویرتایر برگزار شد اظهار داشت: شهرداری مکلف هستند مبتدی‌ترین مسئله تردد جانبازان و معلولان در معابر عمومی را فراهم کنند.

وی افزود: باید برای تولید که تقاضای داخلی و خارجی مطرح است به جای خام فروشی که اشتغال ایجاد نمی‌کند در تولید سرمایه‌گذاری شود و کارگاه‌های کوچک زود بازده در استان ایجاد شود و در بخش تولید و تجهیز فرصت‌های شغلی بر پایه فارغ‌التحصیلان جویای کار فراهم شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: تولیدکننده باید کیفیت کار خود را بالا ببرد و باید آنچه که می‌تواند به تولیدکننده داخلی کمک کند تا کالای خود را ارائه کند کمک کنیم تا بتوانند به ارتقا دست یابند.

فرمانداران مکلف بر نظارت و استفاده از خرید کالای ایرانی هستند

مروج‌الشریعه افزود: فرمانداران مکلفند هم خود رعایت کنند و هم نظارت بر مسئله استفاده از کالای ایرانی داشته باشند و هیچ کوتاهی در این زمینه قابل گذشت نیست.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با ایجاد فرصت, به ارتقا استاندارد و بهبود کیفیت تولید کالاهای داخلی بپردازند اظهار داشت: دستگاه اجرایی حق خرید کالای غیر ایرانی و مشابه داخلی را ندارد و اقتصاد و دارایی باید به ذیحسابان ابلاغ کنند تحت هیچ شرایطی غیر از این را نپذیرند.

اصلاح قوانین و مقرارت در راستای سرمایه‌گذاری‌ها انجام شود

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ گونه کوتاهی در بحث نظارت قابل قبول نیست و باید خرید کالای ایرانی فرهنگ سازی شود گفت: همه مردم و مسئولان در این زمینه وظیفه دارند و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند برای اهدای سوغات به افراد زیر مجموعه خود نسبت به تهیه از محصولات تولیدی استان اقدام کنند.

مروج‌الشریعه افزود: اصلاح قوانین و مقرارت باید انجام شود و امسال فرصتی برای تولیدکنندگان داخلی است تا به کیفیت و ارتقای استاندارد کالاهای خود بپردازند و هدف گیری آنان بازارهای صادراتی باشد.

تحت هیچ شرایطی از پتانسیل گردشگری کوتاه نمی‌آییم

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری استان همه فرمانداران در نوروز در جهت جذب گردشگری خوب عمل کردند اظهار داشت: تحت هیچ شرایطی از پتانسیل گردشگری کوتاه نمی‌آییم و با تمام وجود این را ادامه می‌دهیم.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نمایشگاه نوروزگاه مشهد افزود: موسیقی محلی خراسان جنوبی نشاط خاصی در فضای نمایشگاه ایجاد کرد و در این نمایشگاه توانمندی‌ها و پتانسیل‌های تولیدکنندگان استان به بهترین نحو به نمایش گذاشته شد و در زمینه جذب گردشگر موفقیت‌های خوبی کسب شد.

کیفیت اجرای پروژه‌های نیمه تمام استان مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد

مروج‌الشریعه با بیان اینکه باید کاری کنیم که سرمایه گذاران بیشتر و بهتری جذب شود اظهار داشت: کیفیت اجرای پروژه‌های نیمه تمام در خراسان جنوبی از جمله موضوعاتی است که باید مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

وی گفت: جای خالی تدبیر مهندسانه‌ برخی مهندسان در پروژه مختلف استانی با تمام وجود احساس می‌شود و جای بسی تاسف است که مشاهده می‌کنیم که در کنار یک ورزشگاه در خراسان جنوبی بدون اعمال نکات مهندسی سرویس بهداشتی ساخته شده که اگر بازدیدکنندگانی ‌به استان بیایند آبروی مهندسی این استان برده می‌شود.

بازدید بیش از 3 میلیون نفر از امامزادگان و جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در نوروز

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به صنعت گردشگری خراسان جنوبی افزود: با تمام توان از صنعت گردشگری این استان حمایت خواهم کرد و در نوروز امسال یک میلیون و 554 هزار نفر گردشگر در استان اقامت و یک میلیارد و 110 میلیون تومان سوغات استان در بازارچه‌ها صنایع دستی فروخته شد و بازدیدهای انجام شده از امامزادگان و جاذبه‌های طبیعی استان 3 میلیون و 801 نفر بوده است.

مروج‌الشریعه با تأکید بر توجه به نرم‌های مهندسی گفت: نیازمند حضور پیمانکاران متخصص هستیم در راستای کیفیت سازی تا اثربخشی خوبی داشته باشد چراکه توسعه مستلزم ابزار امکانات خاص است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به افرادی که خط کشی‌های عجیب و غریب دارند گفت: آنهایی که می‌گویند دولت نمره قبولی ندارند با کدام خط کش حساب می‌کنند چون فقط در حوزه تولید با نرخ 18 درصد به صورت مستقیم و غیر مستقیم 254 میلیارد تومان تسهیلات بالای 18 درصد برای تزریق تولید در استان خراسان جنوبی پرداخت شده است و ثروت استان بالاست.

وی با بیان اینکه وقتی در برابر مردم قرار می‌گیرید سعی در ایجاد امید و نشاط داشته باشید اظهار داشت: هفته آینده بزرگترین رویداد ملی کشور با عنوان ژئوپلوتیک و امنیت با همکاری دانشگاه بیرجند با حضور میهمان کشوری برگزار می‌شود.