به گزارش پارس نیوز، 

 حجت‌الاسلام‌ سید محمدعلی شهیدی روز یکشنبه 19 فروردین‌ماه در دیدار نوروزی با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تبریک فرارسیدن سال جدید و آرزوی موفقیت برای تمام مردم ایران گفت: با توجه به محدودیت های مالی و اعتباری سال گذشته سال پرزحمتی برای همکاران در انجام فعالیت ها و خدمت رسانی به ایثارگران بود، اما با وجود تمام مشکلات فعالیت‌های خوبی در این سال انجام شد.

وی افزود: در سال گذشته با رهبری پیامبرگونه مقام معظم رهبری مشکلات و توطئه‌های گوناگون علیه ملت ایران پشت سر گذاشته شد و ان شاءالله در سال جدید نیز با همین روند و با توکل به خدا مسیر موفقیت را طی خواهیم کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نام‌گذاری سال 1397 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «سال حمایت از کالای ایرانی» گفت: همه ما در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش خواهیم کرد تا در مسیر این شعار حرکت کنیم تا بیش‌ازپیش به خودکفایی ملی نزدیک شویم، به‌خصوص بخش‌های اقتصادی بنیاد باید توجه ویژه‌ای به این شعار داشته باشند. ایثارگران نیز همواره پیرو فرمان‌ مقام معظم رهبری بوده‌اند و مطمئناً در راستای تحقق این شعار و استفاده از کالاهای ایرانی نیز تمام تلاش خود را به کار می‌بندند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخار بزرگی محسوب می‌شود ، افزود: ما این سعادت را داریم که به افرادی خدمت می کنیم که اوج ایثارگری را به منصه ظهور گذاشته‌اند و آرامش و آسایش امروز ما مدیون و مرهون همین ایثارگری‌هاست. بنابراین همه ما وظیفه داریم در مواجهه با این عزیزان با نهایت احترام رفتار کنیم و فضای آرامی را برای آنان فراهم کنیم. باید توجه داشته باشیم به فعالیت‌های روزمره بسنده نشود و باید با اقدامات و برنامه‌های تحولی، فعالیت ها و خدمات مناسب تری صورت بگیرد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر لزوم توجه به حوزه اشتغال ایثارگران در سال جدید گفت: خوشبختانه حوزه‌های اقتصادی بنیاد در مسیر ایجاد اشتغال برای ایثارگران همکاری خوبی داشته‌اند و این مسیر باید امتداد یابد.حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی افزود: در زمینه

پرداخت وام‌ها برای ایجاد اشتغال ایثارگران نیز در سال گذشته 165 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و ان شاءالله در سال جاری این رقم افزایش پیدا خواهد کرد و به حدود 200 میلیارد تومان خواهد رسید.وی دومین موضوع مهم بنیاد در سال پیش رو را حوزه درمان ایثارگران دانست و گفت: با توجه به افزایش سن ایثارگران به‌خصوص والدین معظم شهدا که میانگین سنی حدود 80 سال دارند، نیاز روزافزونی به گسترش خدمات درمانی به این عزیزان احساس می‌شود. یکی از برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال‌های گذشته استفاده از تخصص و دانش متخصصین خارجی برای درمان ایثارگران بوده که با حضور این متخصصین در کشورمان انجام شده است و این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: با توجه به مشکلات اعتباری و اینکه شرکت بیمه طرف قرارداد در سال‌های گذشته مایل به ادامه همکاری با بنیاد نبود، قرارداد بیمه درمانی ایثارگران در سال گذشته با شرکت بیمه دی منعقد شده است که پس از گذشت حدود 6 ماه از امضای این قرارداد، شاهد ارائه خدمات مناسب از سوی این شرکت در طی این مدت زمان هستیم. همچنین مراکز فرهنگی، ورزشی و توان‌بخشی ایثار در 17 استان کشور راه‌اندازی شده‌اند و امیدواریم سایر مراکز در استان‌ها نیز به‌زودی آماده بهره‌برداری شوند.

یکی از مسائل مورد توجه ما در زمینه درمان همراهی آن با انجام فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و توان بخشی برای ایثارگران است تا شاهد افزایش روحیه و توانایی‌های این عزیزان باشیم.معاون رییس جمهور با اشاره به پیگیری و انجام پرداخت حق پرستاری به جانبازان گفت: بر اساس ماده 22 و 26 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران بنیاد موظف است به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و براساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت جانبازان و میزان مراقبت نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری برای جانبازان و والدین و همسران شهدا اقدام کند. این موضوع در سال گذشته با بررسی بیش از 36 هزار پرونده و تشکیل کمیسیون‌های پزشکی ویژه پیگیری شد و از فروردین‌ماه سال جاری در قالب حکم حقوقی پرداخت خواهد شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های فرهنگی در بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: رهبر معظم انقلاب همواره بر لزوم ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرده‌اند و بنیاد نیز در همین راستا تلاش‌های خوبی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به گسترش فعالیت دبیرخانه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد. یکی دیگر از موضوعات مورد توجه ما در این حوزه مسئله ترویج ایثار اجتماعی و بهره گیری از الگوهای رفتاری شهدا و ایثارگران در حوزه اجتماعی است، زیرا اعتقاد داریم ایثارگری تنها منحصر به جبهه‌های نبرد نیست و جاری شدن این فرهنگ در تمام سطوح جامعه زمینه‌ساز پیشرفت خواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص سایر موضوعات مورد توجه در سال 1397 گفت: پیگیری و رفع دغدغه‌های موجود در زمینه شهریه‌های دانشجویی فرزندان ایثارگران، ثبت خاطرات والدین شهدا، افزایش تعامل با مجلس شورای اسلامی، پیگیری طرح تنقیح قوانین ایثارگری و تنظیم دستورالعمل معاضدت قضایی ایثارگران از جمله مواردی است که در سال جدید پیگیری خواهند شد.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در انتها بر اهمیت افزایش اطلاع‌رسانی در خصوص فعالیت‌های بنیاد گفت: معاونین و مدیران بنیاد وظیفه دارند فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه خود را به خوبی اطلاع رسانی کنند. در بسیاری از موارد ایثارگران از حقوق قانونی خود بی‌اطلاع هستند و در همین راستا تمام معاونت‌های بنیاد باید خدمات و فعالیت‌های خود را به‌خوبی به اطلاع جامعه معظم ایثارگری برسانند.