به گزارش پارس نیوز، 

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی خود به تلاش جوانان برای پیشرفت کشور تاکید کرده‌اند، اما امسال در پیام نوروزی خود یک مساله را به صراحت اعلام کردند که به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین عوامل عقب‌ماندگی کشور در عرصه‌‎های مختلف است.

اگرچه شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است و همه بر این مساله متمرکز شده‌اند ولی پیام رهبر انقلاب مساله دیگری را هم در کنار خود داشت که از آن می‌توان به سخت‌تر کار کردن مردم اشاره کرد، موضوعی که به روایت آمار سخن از این مساله دارد که ایرانی‌ها آنچنان که باید مفید کار نمی‌کنند.

در شرایطی که بیکاری در کشور بیداد می‌کند و سرانه کاری در ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته بسیار پایین تر است، شاهد اقدام موثری در این زمینه نیستیم و هر روز بر تعداد تعطیلی‌های هرساله افزوده می‎شود.

در همین راستا شاهدیم که امسال با وجود اینکه سیزده روز کاری مملکت به وادی تعطیلات رفته است و عملا از رشد و توسعه کاری کاسته شده، مردم به این مساله قانع نیستند و در گوشه و کنار خبر از تعطیلی‌ها دو روز کاری پس از اتمام تعطیلات نوروزی به گوش می‌رسد.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که به گفته آمار منابع خبری معتبر ایرانیان در یک هفته که باید چهل و چهارساعت کار مفید داشته باشند، تنها یازده ساعت کار مفید انجام می‎دهند و این امر خود شاهدی بر این مدعاست که به تناسب کاری که در کشور انجام می‌دهیم شاهد رونق آبادانی و بهبود وضعیت کاری در کشور نیستیم.

حال با این شرایط وقتی دو هفته کامل کشور به حالت تعطیلی دربیاید، دیگر نمی‌توان انتظار داشت که همچون کشورهای توسعه یافته وضعیت خوبی را در اشتغال و کار شاهد باشیم، اما راه چاره در این مساله چیست.

ایران کشوری با جاذبه‌های گردشگری متنوع است که از آن می‌توان به نحو احسنت استفاده کرد، در این شرایط دولت باید به فکر استفاده از پتانسیل‌های گردشگری در این ایام تعطیلی باشد، مساله‌ای که متاسفانه از آن غفلت می‌شود.

به گفته آمار منابع خبری معتبر ایرانیان در یک هفته که باید چهل و چهارساعت کار مفید داشته باشند، تنها یازده ساعت کار مفید انجام می‎دهند و این امر خود شاهدی بر این مدعاست که به تناسب کاری که در کشور انجام می‌دهیم شاهد رونق آبادانی و بهبود وضعیت کاری در کشور نیستیم

غفلت ایران از فرصت‌های گردشگری آن در حالی صورت می‌گیرد که کشورهای همسایه و همجوار ایران که حتی از منابع عظیم نفتی نیز چون ایران بهره‌مند نیستند، نه تنها گردشگری را به امری سالیانه و یکی از مسائل اصلی خود مبدل کرده‌اند بلکه بخش عظیمی از بودجه کشور خود را از این راه بدست می‌‌آورند.

در این شرایط بهتر است ایران هم با ارائه امکانات بهتر دسترسی مردم را به امکانات اماکن گردشگری فراهم کرده و از این رو بتواند زمینه را برای رشد و ارتقا کشورفراهم کند؛ مساله ای که در حال حاضر بر خلاف ان صورت می‌گیرد و شاهدیم که تورهای خارجی در کشور ما گاهی ارزانتر از سفرهای داخلی در کشور محسوب می‌شود.

در پایان باید گفت همانطور که شعار امسال حمایت از کالاهای داخلی نام گرفته است بهتر است تلاش مسئولان برای شناسایی اماکن گردشگری ایرانی و داخلی خودمون متمرکز شده و از طرفی پس از تعطیلات همه با نشاط و شادمانی بسیاری سعی کنند تا سرانه کاری در ایران را افزایش داده و شاهد رشد و توسعه کشورمان باشیم.