‌⁧ 

 

 

منصور امینی رییس سازمان فضای مجازی سراج در رشته توئیتی در اکانت شخصی خود نوشت :

تحقق شبکه ملی اطلاعات و حمایت از سرویس های بومی و ایرانی وظیفه شورای عالی فضای مجازی،وزارت ارتباطات،وزارت ارشاد و معاونت علمی ریاست حمهوری است.

جبهه انقلاب و در رأس آن رهبری معظم،سالهاست به صورت علنی و خصوصی و به انحاء مختلف مطالبه گر تحقق این موضوعات از دولت ها می باشند اما متأسفانه تا امروز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته،فلذا تکلیف مطالبه گری را مضاعف می کند.

در کنار این رسالت و تا زمان تحقق آن،تولید محتوا و انتشار آن در بسترهای مختلف که طیف های مختلف مردم در آن حضور دارند،بر اساس قواعد عقلی و توصیه و تدبیر بزرگان،وظیفه اصلی جبهه انقلاب است.

‌خلاصی از سیطره دشمن،بومی سازی و خودکفایی در علوم و تکنولوژی های مختلف که فضای مجازی نیز از آن مستثنی نیست،خواست قلبی هر ایرانی است؛ در کنار تلاش برای تحقق این مهم توسط نهادهایی که تکلیف داشته و پول و امکانات در اختیار دارند،عدم استفاده از ابزار و تکنولوژی روز امری معقول نیست.

سازمان فضای مجازی سراج،مجموعه ای محتوا محور می باشد که مأموریت اصلی آن تولید و توزیع محتوا،علی الخصوص در حوزه های فرهنگی و اجتماعی است.

برای انجام این رسالت استفاده از مجموعه های متخصص جبهه انقلاب و نیز آموزش و توانمندسازی فعالان مخلص این جبهه سیاست اصلی است.

قطعا برای تحقق اهداف و در مسیر انجام اقدامات در این جبهه وسیع،امکان بروز اشکالات و کمبودهایی متصور است که هزاران مجموعه و فعال مرتبط همواره سعی در بهینه کردن فعالیت هایشان در مقاطع مختلف زمانی داشته اند.

‌در مسیر فعالیت همواره از سوی دشمن مورد هجمه قرار گرفته ایم و عوامل نفوذی اش نیز مشغول انواع کارشکنی می باشند.

‌در این میان برخی به ظاهر خودی ها نیز از هرگونه اتهام،دروغ،جوسازی،توهین،تشویش افکار و قضاوت های نابجا بدون علم و آگاهی دریغ نکرده اند که حسابشان با کرام الکاتبین!

سراج و هزاران فعال در کشور از هرگونه نقد سازنده و علمی استقبال می کنند و علیرغم شدیدترین اتهامات،توهین ها ،بی انصافی ها و هجمه های سازماندهی شده،این بار نیز مانند گذشته و به توصیه تعدادی از علمای گرانقدر و شخصیت های فرهنگی که همواره مؤید و همراه بوده اند سکوت خواهند نمود.

از همه فعالان عزیز و گرامی همراه در این عرصه خطیر نیز خواهانیم که ضمن رعایت همه الزامات فنی،محتوایی و معنوی،به دور از حاشیه های ایجاد شده،با قوت و انگیزه مضاعف به حرکت در این مسیر روشن تا تحقق آرمان ها ادامه دهند.