گروه تحلیلی خبری "پارس" _ هومن جعفری: برای تماشای فیلم های 2017 باید در نظر داشته باشید که معمولا در سال در هالیوود بالای یکصد فیلم خوب و قابل تماشا تولید می شود. وقتی می گوییم فیلم خوب منظورمان شاهکارهایی چون پدرخوانده نیست بلکه در مورد فیلمی صحبت می کنیم که برای دیدن خوب است. به اینها اضافه کنید فیلم هایی که در انگلیس ، سوئد ، فرانسه ، بلژیک ، مکزیک ، کانادا ، کره جنوبی و دیگر کشورهای دنیا ساخته می شوند و به بازار بین المللی راه می یابند.به اینها همچنین می توان دهها فیلم مستند ماندگار و فیلم های مستقل خارج از استودیوهای بزرگ را اضافه کرد. در مجموع در هر سال میلادی ، تعداد فیلم هایی که می توانید تماشا کنید از شمارش خارج است.به این تعداد اضافه کنید بی شمار فیلم های خوب دیگری که در سال های گذشته ساخته شده اند و شما هنوز رنگ آن را هم ندیده اید یا نامشان را هم نشنیده اید.

وقتی فیلم باز نباشید امکان دارد فکر کنید فیلمی مثل گودزیلا علیه گیدورا بهترین فیلم دنیاست.حق هم دارید. فیلم دیگری ندیده اید که بخواهید مقایسه اش کنید

بنابراین باید به این نکته توجه کامل داشته باشید که تماشا کردن چند فیلم اکشن یا علمی تخیلی به معنای مطلع شدن از تمام فیلم های درجه یک بازار نیست.

اگر واقعا قصد شما تبدیل شدن به یک فیلم باز حرفه ای است باید مثل خوره در سایت های سینمایی بچرخید و فیلم های مختلف را برانداز کنید. اطلاعاتی مانند رتبه این فیلم در سایت های مطرح ، تماشای تیزر تبلیغاتی فیلم و خواندن متن منتقدان در مورد آن کمک می کند تا کمی فضای فیلم ها دستتان بیاید. این به دست آمدن فضای فیلم البته امر راحتی نیست و گاه منتقدهای با تجربه هم فریب می خورند و پای فیلمی می نشینند که کاملا با تصوراتشان تفاوت داشته است.به هر حال اگر می خواهید در عید چند فیلم ببینید به شما معرفی می کنیم اما برای تبدیل شدن به یک فیلم باز حرفه ای نیازمند طی کردن همان روش استاندارد هستید. دیدن و دیدن و دیدن.

نکته دیگری که باید در موردش بحث بکنیم آن معرفت و شناختی است که به شما کمک می کند متوجه بشوید که به چه فیلمی باید بگویید فیلم خوب.  وقتی فیلم باز نباشید امکان دارد فکر کنید فیلمی مثل گودزیلا علیه گیدورا بهترین فیلم دنیاست.حق هم دارید. فیلم دیگری ندیده اید که بخواهید مقایسه اش کنید. با این همه ، وقتی تعداد فیلم هایی که دیده اید بیشتر شود به تدریج تعریف شما از واژه فیلم خوب تغییر می کند.

به تدریج بازیگران را می شناسید و کارگردان ها را و حتی نویسندگان سناریوها را و به تدریج شرکت های بزرگ فیلمسازی را هم می شناسید و کمی ذائقه شان دستتان می آید.این به تدریج صورت گرفتن این موضوع همان دانش و معرفتی است که در گذر زمان به وجود می آید و البته عوامل دیگری هم در آن دخیل است. میزان درک یک بیننده از سینما گاهی با تماشای هزار فیلم هم بالاتر نمی رود!

به هر حال با نوشتن این مطلب به استقبال فیلم‌های پیشنهادی در نوروز می رویم. عمده این فیلم‌ها برای سال 2017 میلادی هستند که امیدواریم از تماشای آن لذت ببرید.