گروه تحلیلی خبری " پارس" _ هومن جعفری: چند سطری باید بنویسم برای شما که این نوشته ها را می خوانید. اگر به اصطلاح فیلم باز و سریال باز حرفه ای هستید نیازی به خواندن این سطرها ندارید. این سطرها نوعی مقدمه برای عزیزانی است که خیلی اهل دیدن فیلم و سریال های خارجی روز دینا نبوده اند و به قول معروف در این مسیر نوقدم به حساب می آیند.

در مورد فیلم ها و سریال های روز دنیا باید این نکته را گفت که با گسترش اینترنت دیگر هیچ فیلم یا سریالی غیر قابل دسترس نیست و حداکثر یکی دو ماه بعد از اکران شدن یا رفتنش روی آنتن شبکه های کابلی ، می توان نسخه بسیار با کیفیتش را به دست آورد. روزگاری پدران ما آخربن فیلم های دنیا را یک یا دو سال بعد روی نوار ویدئوی کم کیفیت تماشا می کردند اما این روزها کیفیت مساله بی اهمیتی است. شما می توانید نسخه پنج گیگابایتی یک فیلم را دانلود کنید و از تماشای جزییات گرافیکی لذت ببرید!

این نوشته ها حکم راهنمای فیلم و سریال را دارند و همچنین کمک می کنند تا چند نکته مهم در مورد دانلود کردن را یاد بگیرید.

اول: فیلم ها و مجموعه های تلویزیونی که به شما معرفی می کنیم با فرهنگ و شئونات کشورهای دیگری ساخته می شوند. می کوشیم تا گزینه های مناسب تری را به شما پیشنهاد کنیم که کمتر نیاز به نگرانی یا سانسور داشته باشند اما صحنه های خشن یا خلاف شئونات اجتناب ناپذیرند.البته به وقت دانلود می توانید از سایت هایی استفاده کنید که صحنه‌های نامناسب را از نسخه اصلی جدا می کنند و نسخه کوتاه تری را در دسترس شما قرار می دهند.اگر کمی بگردید می توانید نسخه‌های دوبله شده را نیز پیدا کنید که وب سایت های داخلی ارائه  می دهند و صحنه های زننده از دل آن حذف شده است.

دوم : برای دریافت فایل دانلود می توانید از هزاران سایتی استفاده کنید که فیلم های اینترنتی را برای دانلود رایگان به شما ارائه  می دهند. پیشنهاد شخصی من این است که از سایت هایی استفاده کنید که برای خدمات ارائه داده شده از شما حق اشتراک می گیرند. تجربه چند ساله من این است که ماهی پنج تا شش هزارتومان پرداخت کردن صرف بیشتری دارد تا ورق زدن انواع و اقسام تبلیغات اینترنتی مزاحم! دیگر خودتان می دانید.

روزگاری پدران ما آخربن فیلم های دنیا را یک یا دو سال بعد روی نوار ویدئوی کم کیفیت تماشا می کردند اما این روزها کیفیت مساله بی اهمیتی است. شما می توانید نسخه پنج گیگابایتی یک فیلم را دانلود کنید و از تماشای جزییات گرافیکی لذت ببرید!

سوم : برای دانلود کردن آثار روز سینمایی جهان صبور باشید. نسخه های با کیفیت معمولا تا زودتر از دو تا سه ماه پیدا نمی شوند. حجم اینترنت گرانبهای خود را صرف دانلود فیلمی نکنید که بعد مشخص شود نسخه پرده ای اش را تقدیم شما کرده اند. صبور باشید و نسخه با کیفیت را تماشا کنید.

چهارم : برای دانلود کردن سریال های در حال پخش هم صبر جواب می دهد. منتظر بمانید تا زیرنویس خوب با کیفیت بیاید.منتظر بمانید تا نسخه های باکیفیت منتشر شوند.منطقی تر آن است که صبر کنید تا فصل به نیمه برسد و بعد تماشا را آغاز کنید چرا که سرعت دسترسی به قسمت های بعدی بیشتر می شود.حتی صبر کردن برای اینکه یک سریال تمام شود و بعد تماشا کردنش را آغاز کنید کار بهتری هم هست اما هر کسی توان چننی فداکاری عظیمی را ندارد.

پنجم : سرتان را شلوغ نکنید. یک سریال یک سریال جلو بروید.دنیای سریال ها بسیار گسترده و فرارند. به خودتان که بیایید می بینید بالای چهل تا پنجاه سریال در هاردتان هست که نصفه نیمه تماشا کرده اید!

این توصیه های ساده را داشته باشید تا در کنارش چندتایی فیلم و سریال هم معرفی کنیم.برای ایام تعطیلات مناسب خواهد بود.