در حالی که حضور لیلا حاتمی با فیلم «خوک» در جشنواره برلین تحت الشعاع اظهار نظر سیاسی او در نشست پرسش و پاسخ این فیلم قرار گرفته است، او در گفت‌وگویی کوتاه درباره خود فیلم هم صحبت کرده است. فیلم جدید مانی حقیقی در بخش مسابقه برلیناله 2018 حاضر است.

لیلا حاتمی درباره نقش خود و دلیل حضورش در «خوک» به یورونیوز گفته است: «چیزی که در این فیلم دوست داشتم این بود که می‌توانستم در آن خودم و همکارانم و حرفه‌ام را مسخره کنم و دوست داشتم که به (صاحبان) دیگر حرفه‌ها بگویم که می‌شود این کار را کرد و آنقدرها مهم نیست، تمام ما این نقایص را داریم چراکه همه انسان هستیم و (داشتن) نقص عیب نیست.»

فیلم مانی حقیقی با واکنش‌های متفاوتی از سوی منتقدان روبه‌رو شده، اما تقریبا همه نوشته‌ها به این نکته اشاره دارند که «خوک» با زبان طنز و در قالب یک کمدی سیاه توانسته به مجموعه‌ای از مسائل امروز جامعه ایران نزدیک شود.

«خوک» داستان یک کارگردان سینما با بازی حسن معجونی است که «ممنوع‌الکار» شده و وقتی یک قاتل زنجیره‌ای شروع به کشتن فیلمسازان مشهور ایرانی می‌کند، دچار این مساله می‌شود که قاتل چرا سراغ او نیامده و این می‌تواند اهمیت او به عنوان کارگردان را زیر سوال ببرد.

لیلا حاتمی در این فیلم نقش بازیگری را بازی می‌کند که از ممنوعیت فعالیت حسن خسته شده و سراغ همکاری با فیلمسازی که رقیب اوست می‌رود.