محمد حسن‌زاده اظهار کرد: نویسندگی و کارگردانی این فیلم سینمایی را امید عشقی از فارغ التحصیلان سینما بر عهده گرفته است.

وی افزود: فیلم سینمایی «گنج سرخ» در قالب یک داستان سینمایی و از بازیگران تهرانی و هنرمندان تربت‌حیدریه بهره‌مند و موضوع فیلم در مورد زندگی یک کشاورز، دلالان و توریست‌های زعفران است که به ترتیب به آن‌ها پرداخته می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه در خصوص هدف از ساخت این فیلم با موضوع زعفران، تصریح کرد: زعفران به عنوان یک محصول استراتژیک توانسته مقام اول را در برداشت و نیز به عنوان یک محصول خشک در دنیا مطرح شود و به همین دلیل فیلمنامه به تهران ارائه و پذیرفته شد و این نهاد خواستار همکاری با گروه فیلم‌برداری «گنج سرخ» در شهرستان تربت‌حیدریه شد.

وی اضافه کرد: یکی از وظایف اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه حمایت از این فیلم سینمایی است و در این شهرستان تمامی ارگان‌ها حمایت‌های لازم را انجام دادند چراکه محصول زعفران در شهرستان تربت‌حیدریه از اهمیت بسیاری برخوردار است و از ساخت چنین فیلمی با مضمون زعفران استقبال شد و حمایت‌های لازم صورت گرفت.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: مزارع و فضاهای مختلفی که برای ساخت فیلم و نیز فیلم‌برداری مورد نیاز است در این منطقه وجود دارد و در حال حاضر گروه فیلم‌برداری کار خود را آغاز کرده و باید یادآور شد که فیلم سینمایی «گنج سرخ» به دلیل تدوین و گرفتن مجوز شورای نظارت به احتمال زیاد تا سال آینده پخش نخواهد شد.