موسی شربتدار افزود: اتحادیه کلانشهرهای جهان(متروپلیس) هر ماه یک عضو خود را به عنوان عضو ماه معرفی می‌کند و شهر انتخاب شده در آن ماه در وب سایت متروپلیس به شهرهای عضو معرفی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به آغاز رویداد مشهد 2017، شهرداری مشهد به عنوان یکی از اعضای این انجمن خواستار اختصاص یکی از ماههای سال 2017 میلادی در این سایت به مشهد و معرفی ظرفیتهای این کلانشهر شد.
او گفت: با موافقت انجمن متروپلیس موضوع اختصاص یکی از ماههای امسال به مشهد در این وب سایت قطعی و مقرر شد یکی از ماههای سال 2017 به معرفی مشهد اختصاص یابد.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد افزود: هنوز اعلام نشده کدام ماه برای معرفی مشهد اختصاص می یابد ولی اختصاص هر ماهی در این سال می‌تواند به پیشبرد اهداف مشهد برای تبدیل به مرکزی برای تعاملات و تبادلات بین‌المللی کمک کند.
وی به عضویت 138 کلانشهر از سراسر جهان در متروپلیس اشاره و بیان کرد: همچنین برگزاری هشتمین کنفرانس بین‌المللی مدیریت و برنامه‌ریزی شهری و اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهد نیز در وب سایت مجموعه متروپلیس اعلام شده است.
شربتدار ادامه داد: این کنفرانس به همراه اجلاس شهرداران اوایل اردیبهشت ماه سال1396 با حضور مدیران و مسئولان شهری کشورهای جهان اسلام در مشهد برگزار خواهد شد.
اتحادیه کلانشهرهای مهم جهان(متروپلیس) با 138 عضو و با هدف ارائه راه حل برای مشکلات کلانشهرها در سال 1984 میلادی به ابتکار شهرداری پاریس بنیانگذاری شد و در سال 1985 در مونترال کانادا آغاز بکار کرد.
سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی(ISESCO) با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
خبرنگار: ندا جواهرفر **منتشرکننده: حسین کریم زاده
7505/1858