جمال شورجه کارگردان سینما امشب در آئین اختتامیه نخستین جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار که در راستای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: حضور این چنین بازیگران عرصه سینما را تنها در جشنواره فجر دیده‎ام و این جای خرسندی دارد که این‌گونه در این مسیر گردهم آمدند.

وی تصریح کرد: از حمایت‌کنندگان این جشنواره خوب و شریف و حمایت مسئولان لشکری و کشوری که با چنین حجم عظیمی در این مراسم حضور داشتند و همچنین مردم هنردوست گرگان استان گلستان که به این مراسم آمدند و این محفل بسیجی را نورانی کردند قدردانی می‎کنیم.

دبیر جشنواره ملی فیلم کوتاه عشق و ایثار ادامه داد: امیدواریم این جشنواره با همان حساسیتی که بیان شده در ادامه کار دنبال شود.

شورجه اظهار داشت: شهدا، ایثارگران 8 سال دفاع مقدس تاریخ‎ساز و جریان‎ساز هستند و باید در قالب هنر و سینما رشادت‎های آنان به تصویر در بیاید.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم این را ادامه دهیم و بتوانیم حرکت‎ها و سلحشورهای 8 سال دفاع مقدس را به تصویر بکشانیم و آنها را مانند زینب کبری(س) ماندگار کنیم.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار با بیان اینکه از تیرماه سال‌جاری فراخوان این جشنواره آغاز شد، یادآور شد: با وجود اینکه این جشنواره را گسترده نکردیم، 300 عصر به این جشنواره ارسال شد.

شورجه با بیان اینکه فیلم‎های مستند، داستانی و نماهنگ را برای این جشنواره در نظر گرفتیم، افزود: با توجه به اینکه نخستین باری است که این جشنواره برگزار می‎شود، قدم نخست را کوچک برداشتیم تا تاثیرگذار باشد و تجربه‎ای در این خصوص داشته باشیم.

وی ادامه داد:  95 مستند، 150 فیلم داستانی و 50 نماهنگ در این جشنواره پذیرش شد که ساخت هر کدام از آنها زمان زیادی به خود اختصاص داده است.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه عشق و ایثار  اظهار داشت: با بررسی هیئت داوران از فیلم‎های رسیده، 30 اثر در بحث جشنواره  به عنوان اثر برگزیده معرفی شد  و 40 اثر نیز در بخش داستانی در این جشنواره جای خود را پیدا کرد.

شورجه با بیان اینکه مرحوم سلحشور پرچمدار سینمای قرآنی و انقلابی بود، افزود: این هنرمند میراثی را برای ما گذاشتند و 6 سال تلاش کردند که متن فیلم‌نامه قرآنی موسی‎بن عمران (ع) که مورد توصیه مقام مظم رهبری بود را تهیه کنند.

وی افزود: این استاد در این مسیر از 20 محقق و پژوهشگر قرآنی بهره جست و فیلم‎نامه آن را در 72 قسمت نگارش و امیدواریم بتوانیم ساخت این فیلم را به سرانجام برسانیم.