علیرضا درویش نژاد پنج شنبه در آئین ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در بندرعباس افزود: صحیفه سجادیه پیوند دین و دنیا و تفسیر کاربردی از مبانی قرآن است و اگر در فهم قرآن دچار مشکل شویم، این کتاب مقدس حلال پیچیدگی‌ ها در حوزه‌ های فردی و اجتماعی است.

وی بیان داشت: آن چه در صحیفه سجادیه موج می‌زند، فرامذهبی بودن آن است و اصالت خلقت، سیره اولیا و انبیا همه در صحیفه سجادیه موجود است که بیان می‌کند اهل‌بیت(ع)متعلق به بشریت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان اظهارکرد: یکی از برکات ملموس کنگره امام سجاد(ع) و مفاهیم صحیفه سجادیه که به عینیت رسیده ، در حوزه نوع‌دوستی است که طی آن بخشی از زندانیان غیرعمد امروز به برکت این کنگره آزاد می‌شوند و این همان چیزی است که در نگاه بلند امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه مشهود است.

درویش نزاد اضافه کرد: هرچه گستردگی این کنگره و ابعاد آن بیشتر شود، اخلاق‌ مداری استحکام می‌یابد و فضای فرهنگی تقویت و رشد می یابد.

وی در پایان ضمن قدردانی از استاندار هرمزگان به‌ واسطه حمایت از برگزاری این کنگره، اضافه کرد: امیدواریم این حرکات فرهنگی در سیره اهل‌بیت(ع) چراغ راهی باشد که هرگز از آن خارج نشویم زیرا صحیفه سجادیه چراغ راه ماست و امیدوارم در پناه و در سایه کرامت اهل‌بیت(ع) به کمال متعالی برسیم.

ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با حضور اندیشمندان، علما، محققان و پژوهشگران داخلی و خارجی روز پنجشنبه ششم آبان ماه در بندرعباس آغاز به کار کرد.

در این رخداد مهم فرهنگی معنوی که از صبح امروز در سالن اجتماعات شرکت ملی گاز در بندرعباس آغاز شده و تا عصر ادامه دارد، مهمانانی از کشورهای آرژانتین، کلمبیا، لبنان، یمن، پاکستان، عراق و همچنین شخصیت های علمی فرهنگی کشوری و استانی درمورد شخصیت، اخلاق، منش و منقبت چهارمین امام شیعیان جهان سخنرانی می کنند.

همچنین نمایندگانی از برخی از اعتاب مقدسه، مجمع جهانی اهل بیت(ع )، دستگاه های بین المللی، موسسه های فرهنگی و مدرسین و طلاب حوزه های علمیه شیعه و اهل سنت استان هرمزگان نیز در این کنگره حضوردارند.

پخش پیام تصویری یکی از مراجع عظام تقلید، رونمایی از آثار مرتبط با حضرت امام سجاد(ع ) نظیر کتاب و پوستر و تجلیل از نفرات برگزیده از دیگر بخش های کنگره ششم است.

صحیفه خوانی، ابتهال خوانی، پخش کلیپ، صلوات خاصه، ارائه چکیده مقالات برتر، تجلیل از خانواده های دو نفر از شهدای مدافع حرم و شهید منا و قرائت بیانیه پایانی بخش دیگری از برنامه های ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع ) است.

تاکنون سلسله همایش هایی با عنوان «الامام زین العابدین(ع ) در کشورهای مختلف و ویژه برنامه های تبلیغی، ترویجی و محتوایی در سراسر کشور به ویژه 10 استان و کانون های فرهنگی هنری مزین به نام مبارک امام سجاد(ع ) برگزار شده و این روند تا پایان ماه محرم الحرام همچنان ادامه خواهد داشت.