مصطفی محدثی خراسانی در واکنش به ادعای افرادی که به غزل تاخته‌اند،  گفت: کسانی که به غزل تاخته اند افرادی هستند که در سرایش شعر سرخورده شده اند و می‌خواهند با اظهار نظر کمبودهایشان را جبران کنند.

 

وی افزود: بهتر است که این افراد اول شاعر بودنشان را اثبات کنند و بعد از آن به غزل بتازند.

 

این شاعر در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به این سوال که آیا روی آوردن یک فرد به سرایش شعر سپید و نیمایی نشانه ناتوانی او در سرایش شعرهای کلاسیک است یا نه؟اظهار داشت: چنین مطلبی صحیح نیست و ما شاعران سپید سرا و نیمایی خوبی داریم که غزل گفته‌اند و می‌گویند .

 

محدثی خراسانی ادامه داد: افرادی به مسئله ناتوانی شاعران سپیدسرا و نیمایی در سرایش شعرهای کلاسیک دامن می‌زنند که از سرودن شعر در قالب های کلاسیک و سپید ناتوان هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این امر که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای صادر کردن مجوز چاپ مجموعه های شعر بیشتر از آنکه به فرم کار و ارزش ادبی آن توجه کند به محتوا توجه می‌کند، تصریح کرد: این امر موجب شده که بسیاری از افراد فکر کنند که انشاها و دلنوشته هایشان شعر هستند و باید آنها را چاپ کنند. البته این امر چندان مهم نیست و نمی‌تواند ضربه ای به جریان ادبیات معاصر بزند. فقط شاید باعث شود که مخاطب عام در شناسایی مجموعه شعرهای با کیفیت سردرگم شود.

 

یادآور می‌شود که در سال های اخیر مجموعه شعرهای متعددی منتشر شده اند که به نظر برخی از صاحب نظران محتوای آنها شعر نیست.