سیاوش طهمورث، هنرمند پیشکسوت تئاتر در رابطه با برگزاری یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی گفت: در برگزاری جشنواره نکاتی وجود دارد که با توجه به آنها می توانیم به نتایج بهتری دست یابیم. اینکه هر سال جشنواره ای برگزار شود و بعد از پایان جشنواره همه چیز را فراموش کنیم واقعا اتفاق خوبی نیست. جشنواره تئاتر رضوی ویژگی های مثبت زیادی دارد و یکی از این ویژگی های مثبت دقیقه نودی نبودن آن است.

وی تصریح کرد: کسانی که در جشنواره شرکت می کنند، امید و اهدافی دارند که برگزارکنندگان جشنواره باید با برنامه‌ریزی درست به مسائل مختلف رسیدگی کنند. جشنواره‌ای که از ابتدا نگاه درستی داشته باشد عمرش محدود به دوران برگزاری نیست و حیاتش بعد از اختتامیه هم وجود دارد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر با تاکید بر لزوم رشد تئاتر در مناطق مختلف کشور اظهار کرد: هرجایی که حتی اسم تئاتر به گوش مخاطب برسد اتفاقات خوبی پیش رو خواهد بود، چه برسد به این که جشنواره‌ای در این زمینه برگزار شود. تئاتر هرجایی که باشد تاثیرگذار است. اصلا مهم نیست که این جشنواره‌ها در شهر بزرگی باشند یا یک شهرستان یا حتی دهکده ای دور افتاده، تئاتر به هر حال کار خودش را می کند و این از عجایب تئاتر است. ما هنوز مناطقی داریم که مردمانش حتی تصوری از هنر تئاتر هم ندارند و باید برای آنها هم شرایط آشنایی با این هنر را فراهم کرد.

طهمورث افزود: گروه‌های تئاتری هرکدام با هدف ها و امیدی در جشنواره های تئاتری شرکت می کنند و بانیان برگزاری جشنواره برای بقای خودشان هم که شده تلاش می کنند نیازها و خواسته های شرکت کنندگان را در حد توانمندی خود برطرف کنند.

وی درباره این خواسته ها و وظایف برگزارکنندگان جشنواره های تئاتری گفت:  رفتار درست این است که بانیان برگزاری بابت تلاش شرکت کننده به آن ها پول بدهند. این کار باعث یک حس اطمینان دو طرفه می شود؛ اطمینان برگزار کننده از ادامه حیات جشنواره و اطمینان خاطر شرکت کننده از توجه و درک درست نسبت به زحماتش. حمایت از آثار برگزیده بعد از پایان جشنواره برای اجرای عموم گرفتن هم می تواند از مطالبات افراد شرکت کننده باشد و اگر این خواسته برآورده شود هنرمند تئاتری حس می کند تلاشش به ثمر نشسته است. وجود قوانین روشن برای یک جشنواره می تواند بسیاری از سوالات را برطرف کند.