علی مرادخانی  معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص قدردانی از افرادی که بعد از سال ها تلاش در عرصه هنر کشور حالا رخت پیشکسوتی بر تن کرده‌اند،ابراز داشت: به نظر من یکی از مباحث مهمی که در حوزه هنر وجود دارد، توجه به کارهای انجام شده هنرمندان است. پس یکی از راهکارها این است که مروری بر خاطرات و دستاوردهای هنرمندان پیشکسوت داشته باشیم.
  
وی افزود: خوشبختانه در این باب کارهای خوبی انجام شده است و موسسه پیشکسوتان هنرمند با انجام فعالیت های مختلف در جهت تکریم این دست هنرمندان که سرمایه های کشور محسوب می شوند، گام های عملی خوبی انجام داده است.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: خوشبختانه یکی از این حرکت‌ها که هر ماه در حال انجام است، این است که متولدین پیشکسوت هر ماه در مراسمی صمیمی دور هم جمع شوند و فعالیت های هم را بررسی و شناسایی کنند. حتی در بخشی از این مراسم خاطرات این عزیزان بررسی می شود که باعث ابتهاج و سرزندگی این قشر می شود.
 
وی در انتها در خصوص این بحث خاطرنشان کرد: ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد که بتوانیم این نوع مراسم ها را به خوبی برگزار کنیم و بتوانیم با این کار تجربیات این افراد را به نسل جدید انتقال دهیم.