مقوله انجام کارهای خیر پیر، جوان، موقعیت، کشور و ... نمی شناسد و در جاهای مختلف به عناوین مختلف می بینیم و می‌شنویم که افراد نسبت به توانایی و موقعیتشان خود را در این راه سهیم می‌کنند و کسانی را از مخمصه‌های گوناگونی که در آن گرفتار شده‌اند، نجات می‌دهند. البته نکته حائز اهمیت این است که افراد هنرمند به جهت موقعیت اجتماعی که دارند بازتاب گسترده‌تری در خصوص جذب مردم برای سهیم شدن در انجام این کار شریف دارند که خوشبختانه هنرمندان ما فعالیت مستمری را پیش گرفتند و پرچمشان را بالا برده‌اند. امید می‌رود با پیشرفت هرچه بیشتر در این زمینه روبرو شویم.
 

یک نمونه از امور خیریه، اکران فیلمها به نفع زندانیان، کودکان بی‌سرپرست، بیماریهای خاص و ... است که چند شب گذشته عوامل فیلم «چهارشنبه» به کارگردانی سروش محمدزاده این کار شریف را با حضور مهتاب کرامتی، شهاب حسینی، شبنم مقدمی و ... در پردیس کوروش انجام دادند و مقادیری پول به نفع آزادی چند تن زندانی جمع شد که خوشبختانه بازتاب خوبی هم داشت. در این راستا به سراغ مهتاب کرامتی بازیگر نام آشنای سینما رفتیم و در اولین سوال از وی پرسیدیم انگیزه انجام کارهای خیر از کجا نشات می گیرد و پیامش برای افرادی که می توانند سهیم شوند، چیست که بیان کرد: این موضوع مسئولیت تک تک ماست و من مطمئنم همه دوستانم در زمینه های مختلف ورزشی، هنری و ... براساس دغدغه هایی که دارند در زمینه کار خیر فعالیت می‌کنند.

وی افزود: فعالیت در زمینه امور خیریه از مقوله هایی است که همیشه تمایل داشتم، در آن فعالیت کنم. چنانچه از چند سال قبل در یونیسف شروع به فعالیت کردم به نحوی که پروژه در این زمینه داشتیم.

وی ادامه داد: شروع اکران فیلمها و نمایش تئاتر به نفع زندانیان به تئاتر «احساس آبی مرگ» به کارگردانی امین امیری برمی گردد که با بچه‌های دارالتادیب و آنهایی که منتظر اعدام بودند، شبیه سازی شد و به نظرم بسیار تاثیرگذار بود. در نتیجه این اتفاق توانستیم با اکران فیلم و اجرای نمایش هزینه های آزادی زندانیانی که احساس می کردیم با بخشش می توانند مابقی عمرشان را در زندان نباشند، تامین کنیم.
 
بازیگر «مزار شریف» ادامه داد: در طول این سال ها به هیچ عنوان قصد نداشتیم در مقابل قوه قضاییه بایستیم و یا قوانین را تغییر بدهیم؛ چون ما از سمت دیگری حرکت می کنیم و حرفمان این است: ما در جامعه ای زندگی می کنیم که بخشش و بخشیدن همچنان می تواند سرلوحه زندگی بسیاری از آدمها قرار بگیرد.

کرامتی اظهار داشت: البته در تک تک مراسمی که حضور داشتم و یا خودم برگزار کننده آنها شدم، غیر از افرادی که تمایل به آزادی زندانیان داشتند شاهد دوستانی بودم که این موضوع خط قرمزشان قرار گرفته و در دیگر زمینه های امور خیریه اعلام همکاری کردند که من به احترام آنها نیز می ایستم و تشکر می کنم که در امور دیگری فعالیت می کنند.

این بازیگر اضافه کرد: در دومین اکران ما با فیلم «دهلیز» در جهت آزادی زندانیان برخی ها از من سوال می کردند هدفتان از انجام این کار چیست که در جواب به آنها از هدفمان می گفتم و امیدوار می شدم این موضوع جا بیفتد که اهالی سینما و تئاتر یک یا دو اکران یا نمایش خود را بابت خیریه با توجه به دغدغه هایشان بگذارند، خدا را شاکریم که این موضوع جاافتاده و در حال فراگیر شدن است.
 
بازیگر «اشباح» افزود: به سروش محمد زاده و دیگر عوامل فیلم «چهارشبه» تبریک می گویم و از آنها تشکرمی کنم، البته باید توجه داشت مبالغی که جمع آوری می شود فقط از طریق بلیط فروشی نیست و تاکید می کنم دلیلی ندارد حتما کسانی حضور پیدا کنند که می توانند کمک های هنگفتی انجام بدهند؛ چون قرار است هرفردی به اندازه توانش حمایت کند.

بازیگر «عصر یخبندان» عنوان کرد: از زمان تئاتر «احساس آبی مرگ» تا الان بیش از یک میلیارد تومان جمع آوری شده که توانستیم به واسطه آن هفت زندانی را آزاد کنیم. به اضافه چهل نفر از دارالتادیب که جریمه های کوچکی داشتند. امیدوارم آزادی ها بیشتر شود.

بازیگر «جامه دران» در پاسخ به این سوال که سوپراستارهای سینما تا چه حد حق انتخاب دارند و یا اینکه در سینما شاهد کارگردان سالاری یا بازیگر سالاری هستیم گفت: سوال پیچیده ای است و همیشه برای خودم نیز سوال بوده! اما اصولا سینمای ما ستاره ها را از بین می برد و اجازه نمی دهد که این اتفاق رخ دهد و باقی بمانند. بسیاری از مصاحبه هایی که به قبل و زمانی که حتی هنوز بازیگر نشده بودم را می خوانم میبینم جلوی کار افراد معروف گرفته می شده و اجازه فعالیت به آنها نمی دادند! پس چون خودم در این زمینه تجربه ای ندارم ترجیح می دهم اظهار نظر نکنم.