چند سالی بود که با حلول ماه مبارک رمضان طرح اکران از افطار تا سحر در سینماهای پایتخت و چند شهرستان اجرا می شد.

 
این طرح موافقان و مخالفانی داشت؛ بسیاری معتقد بودند ماه مبارک رمضان ماه عبادت است و ساعات بین افطار تا سحر بهترین زمان عبادت است، اما عده ای هم اعتقاد داشتند در ماه مبارک رمضان اکران فیلم های خوب و مثبت می تواند به بار فرهنگی مهمانان این ماه کمک کند.
 
کشاری مدیر سینما سپیده درباره نحوه اجرای این طرح در سال های گذشته گفت: این طرح سال به سال بین مردم بیشتر جا می افتد و استقبال آن ها از آن زیادتر می‌شود.
 
گیشه دار این سینما نیز به ما گفت: پارسال به دلیل نبود ترافیک و نیم بها بودن بلیط سینما با استقبال بی نظیری از سوی مردم رو به رو بودیم.
 
امسال شورای صنفی نمایش اعلام کرده است که طرحی با عنوان از افطار تا سحر ندارد و نام آن طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان است.
در این طرح قیمت بلیط فیلم های سینمایی از صبح تا قبل از اذان مغرب در تمام سینماهای تهران نیم بها و از مغرب تا یک الی دو ساعت قبل از اذان صبح تمام بهاست.
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جزییات این طرح گفت: فیلم هایی که در این ایام اکران می شوند چهار هفته اکران شان دو هفته حساب می شود.
 
غلامرضا فرجی با تشکر از صدا و سیما و ناجا برای همکاری در این طرح تاکید کرد که ساعات دقیق آن به زودی از سوی وزارت ارشاد اعلام می شود.
 
فیلم های «ایستاده در غبار»، «بارکد»، «زاپاس» و «دراکولا» از شاخص ترین فیلم هایی هستند که در طرح ویژه امسال حضور دارند.

علاوه بر این ها فیلم های «بادیگارد»، «کفش هایم کو؟»، «یک دزدی عاشقانه» و تعدادی دیگر از فیلم هایی که قبلا اکران شده اند حضور دارند.
 
تهیه کننده و پخش کننده سینما درباره این فیلم ها گفت: فیلم سینمایی«بارکد» یک کمدی اجتماعی است، «دراکولا» یک فیلم در ژانر جدید کمدی وحشت به حساب می آید و «ایستاده در غبار» کاری بی نظیر در ژانر دفاع مقدس است و به همه توصیه می کنم این فیلم را ببینند.
 
علی سرتیپی درباره طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان امسال افزود: امسال تنوع خوبی در فیلم های اکران ماه مبارک رمضان است و فکر می کنم بازار گیشه ها در این ماه داغ شود، امیدوارم تبلیغات درباره این طرح بیشتر شود زیرا تبلیغات کم از ضعف های این طرح در سال های قبل بوده است.
 
بسیاری از دغدغه مندان فرهنگی طرح ویژه اکران ماه مبارک رمضان را مثل حرکت روی لبه تیغ می دانند و اعتقاد دارند که محتوای فیلم ها و نحوه اجرا در موفقیت این طرح تاثیر بسزایی دارد.