بازیگران «سد معبر» مشخص شدند.تهیه کننده فیلم سینمایی «سد معبر» تازه ترین فیلم محسن قرایی از ادامه این پروژه کنار کشید.به گزارش خبرنگار مشرق، «سد معبر» عنوان تازه‌ترین فیلم محسن قرایی است که پیش از این «نمره اخلاق بیست» نام داشت و پروانه ساخت این فیلم نیز اوایل سال جاری از سوی اداره کل نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی صادر شده است. فیلمی که سعید روستایی کارگردان فیلم  «ابد و یک روز» نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشته است.

پیش از این جهانگیر کوثری تهیه کنندگی «سد معبر» را بر عهده داشت که گویا این تهیه کننده از ادامه تولید این پروژه انصراف داده است و اکنون تهیه کنندگی دومین فیلم محسن قرایی را بهمن کامیار بر عهده دارد. کامیار این روزها فیلم سینمایی «مرداد» را نیز در مقام کارگردان آماده نمایش دارد که اولین نمایش این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

باران کوثری و حامد بهداد پس از همکاری در فیلم «هفت ماهگی» ساخته هاتف علیمردانی قرار است در فیلم سینمایی «سد معبر» نیز برای دومین بار مقابل دوربین بروند و علاوه بر این دو، نادر فلاح نیز ایفاگر یکی از نقش های این فیلم خواهد بود. فیلمی که تجربه ای متفاوت برای محسن قرایی پس از «خسته نباشید» محسوب می شود.

فیلم سینمایی «سد معبر» دارای موضوعی اجتماعی است که فیلمبرداری آن به صورت کامل در تهران انجام خواهد شد و همانطور که از سابقه سعید روستایی نویسنده فیلمنامه این فیلم با ساخت «ابد و یک روز» پیداست باید منتظر اثری متفاوت از محسن قرایی بود. کارگردانی که در جشنواره سی و دوم فیلم فجر با فیلم «خسته نباشید» در این جشنواره حضور داشت.

قرایی با ساخت «خسته نباشید» فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه کارگردانی آغاز کرد. او این فیلم را به صورت مشترک با افشین هاشمی ساخت. در حالی که سه سال از ساخت «خسته نباشید» می‌گذرد،‌ قرایی برای ساخت فیلم دیگری اقدام کرد. او ابتدا قصد داشت فیلمنامه «مقصد»‌ نوشته بهرام بیضایی را بسازد. بیضایی با ساخته شدن این فیلم از سوی قرایی موافقت کرده بود اما گویا توصیه‌هایی که به این فیلمساز جوان در شورای پروانه ساخت صورت گرفت موجب شد او سراغ فیلمنامه دیگری به نام «نمره اخلاق بیست» برود.پروانه ساخت این فیلم سینمایی مهر ماه سال گذشته صادر شد.