برنامه اکران آثار ایرانی در بازار جشنواره کن طبق برنامه مشخص شده است.  سالن های کوچکی 40 الی 50 نفری برای نمایش این فیلم ها در نظر گرفته شده است. به لحاظ مالی این سالن‌ها برای نمایش فیلم‌ها قیمت مناسب‌تری نیز دارند.

البته نکته دیگری که می‌توان به آن شاره داشت این است که بسیاری از مدیران فستیوال‌ها و خریدار‌ها قرار‌های ملاقات‌شان از قبل هماهنگ و مشخص شده است به همین منظور گذاشتن قرار‌های جدید برای آنها کمی مشکل و خارج از برنامه‌ است.

قطعاً باید دید که مدیران و برنامه‌ریزانی که با هدف های خاصی به این جشنواره برای معرفی آثار خود رفته‌اند چقدر با چنین برنامه‌ریزی هایی آشنایی دارند و تا چه اندازه رایزنی‌های لازم را برای دیدار با مدیران و خریداران دیگر کشور‌ها انجام داده‌ اند.

باید گفت سالن نمایش دهنده اثار ایرانی نیز همواره پر از مخاطب نیست و می‌توانیم شاهد نمایش فیلم ها با سالن خالی باشیم که باید برای آن متولیان امر برنامه ریزی نیز داشته باشند. اگر چه می‌توان برای مدیرانی که فرصت بازدید را از اثار ایرانی نداشته اند DVD فیلم ها را ارسال کرد اما مجاب کردن آنها برای دیدن آثار و یا قرار ملاقات حضوری لطف دیگری را برای معرفی سینمای ایران خواهد داشت. در پایان جشنواره باید دید در بخش بازار جهانی جشنواره کن چه چیزی دست سینمای ایران را پر کرده است.

جشنواره کن 69 امین دوره از برگزاری خود را تجربه می‌کند. حضور فیلم سینمایی «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی در بخش رقابتی آن می‌تواند مهمترین دلیل پی‌گیری این دوره از این جشنواره در میان ایرانیان باشد.