محمد حسین قاسمی تهیه‌کننده به بهانه چاپ رمان فیلم «نفس» در خصوص میزان مطالعه خاطر نشان کرد: وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های مجازی باعث شده مطالعه به سمت هرز خوانی تبدیل شود. مطالعه ما هدفمند نیست و ما از مطالعه کتاب فاصله گرفته‌ایم فرهنگ اندیشه آگاهی ما با مطالعه خیلی رشد می‌کند. رمان «نفس» که براساس فیلم سینمایی آن ساخته شد در انتشارات نیماژ چاپ شده است و در نمایشگاه جزو کتاب‌های پرفروش این انتشارات است. 

این تهیه کننده در خصوص اکران فیلم «نفس» گفت: هر تهیه کننده‌ای بعد از تولید یک فیلم، به دنبال اکران خوب است و تلاش خود را می‌کنیم بعد از دریافت پروانه نمایش عید فطر این فیلم اکران شود.   

وی ادامه داد: همچنین فیلم «آبجی» نیز در شهریور ماه اکران خواهد شد. برای هر دو فیلم در شورای نمایش اقدامات خود را شروع کرده‌ایم تا هر چه زودتر پروانه نمایش دریافت کنیم و با همکاری پخش کننده خود یک اکران موفق داشته باشیم. 

قاسمی در خصوص میزان توجه به مخاطب در ساخت فیلم عنوان کرد: کارهایی خود را برای مردم تولید می‌کنیم و صاحبان اثر مخاطبان آن هستند فیلم «نفس» هم با این هدف ساخته ایم.  

وی در ادامه صحبت‌هایش با اشاره به وضعیت سینما اظهار داشت: امسال نسبت به سال‌های قبل شاهد استقبال خوبی از سینما بودیم و امیدوارم ادامه داشته باشد. همچنین اگر طرح VOD که سازمان سینمایی پیگیر آن است به سرانجام برسد مخاطبان ارتباط برقرار می‌کنند. به نظر من سینما یا هر مدیوم دیگر زمانی زنده است که مخاطب داشته باشد.