امید صباغ نو شاعر جوان با بیان این مطلب و به بهانه رونمایی از رمان «نفس» در بیست و نهمین نمایشگاه کتاب در نشر «نیماژ»، درباره ساخت فیلم‌های اقتباسی گفت: ساخت فیلم‌های اقتباسی اساساً کار سختی است و تجربه نشان داده که کمتر فیلم اقتباسی توانسته نظر مخاطب را جلب کند. اما نرگس آبیار در اقتباس از رمان «نفس» موفق بوده است و به خوبی داستان را از زبان کاراکتر اصلی فیلم بیان کرده است.
 
این شاعر جوان در ادامه به نوع بازی گرفتن آبیار از کودکان اشاره کرد و گفت: می‌دانم کار کردن با تعداد زیاد هنرور در شهرستان‌های کوچک و همچنین بازی گرفتن از چهار کودک که هریک راوی بخش‌های مهمی از فیلم هستند، بسیار دشوار است و خوشبختانه خانم آبیار به خوبی از عهده این کار سخت برآمده است.
 
شاعر مجموعه اشعار «تاریخ بی‌حضور تو یعنی دروغ محض» در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تفاوت‌های دو فیلم «نفس» و «شیار 143» گفت: تفاوت عمده فیلم «نفس» با «شیار 143» در این است که فیلم «شیار143» نشانگر حقایق و چشم‌انتظاری‌های پس از جنگ بود اما در فیلم «نفس» شاعرانگی انسان را به تماشا می‌نشستیم. شاعرانگی که باعث لرزش دل می‌شد و در نهایت معتقدم این فیلم سینمایی پایان‌بندی خوبی داشت.
 
وی درباره تاثیرات فیلم سینمایی «نفس» در تقویت نگاه ملی بیان کرد: اهدای سیمرغ زرین نگاه ملی و حضور این فیلم در بخش مسابقه جشنواره جهانی فیلم فجر بهترین انتخاب داوران سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر و همچنین دست اندرکاران اجرایی جشنواره جهانی فیلم فجر بود. 
 
وی تاکید کرد: اهدای جایزه نگاه ملی به فیلم «نفس» نشان داد که ساخت فیلم هایی از جنس شاعرانگی انسان در جنگ ضروری است و سینمای ایران به فیلم‌هایی از این دست احتیاج دارد. 
 
این شاعر جوان یادآور شد: فیلم سینمایی «نفس» با پشتوانه اندیشه ساخته شده است و از لحاظ کارگردانی نسبت به فیلم «شیار 143» رشد صعودی داشته است.
 
صباغ‌نو در پایان گفت: مطمئن هستم با کیفیت و دقتی که آبیار در ساخت فیلم های ارزشمند از این دست به خرج می دهد، در آثار بعدی بیش از این خواهد درخشید.