شهرام شاه‌حسینی کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص جدایی بخش بین‌الملل از داخلی جشنواره فیلم فجر گفت: در حال حاضر فرق خاصی مشاهده نمی‌کنم؛ اما به هر حال کاخ جشنواره محل با حال و با شکوهی است و با این جدایی یک مقدار خارجی شده است. 

وی ادامه داد: در کل باید ببینیم که در داخل جشنواره چه اتفاقی می‌افتد؛ چرا که یک جشنواره زمانی کارکرد دارد که مثل غذای جا نیفتاده نباشد و اگر این گونه باشد، دیگر فرقی نمی‌کند که به طور مستقل برگزار شود یا همراه با بخش داخلی. 

وی در ادامه بیان کرد: قرار است این جشنواره پیامدی داشته باشد و از افراد شرکت‌کننده چیزی دستگیرمان شود. به این معنی که بچه‌های جوان بروند، فیلم‌ها را ببینند و یک چیزی یاد بگیرند؛ اما متاسفانه ما حتی از فیلمسازی که چند سالی است فستیوال کن فیلم‌هایش را بر نمی‌دارد، برای حضور در این جشنواره دعوت نمی‌کنیم؛ بقیه که جای خود را دارند. تا آن‌ها نیایند اتفاق خاصی نمی‌افتد. با این وصف به نظر می‌رسد نمی‌شود نام جشنواره جهانی بر این رویداد فرهنگی گذاشت.

وی در بخش پایانی صحبت‌هایش عنوان کرد: در حال حاضر قضاوتی درباره جشنواره نمی‌کنم اما اگر قرار باشد، وزیر فرهنگ صرفا بیاید و بگوید ما این جشنواره را خیلی با شکوه و با حال اجرا کردیم و یکسری اسم خارجی بر زبان بیاورد، اتفاق خوبی که به دنبالش هستیم نخواهد افتاد.