وحید موساییان کارگردان سینما و فیلم «قشنگ و فرنگ» در خصوص تصمیم بر اکران فیلم برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: این جشنواره فرصت خوبی بود تا بتوانیم از ظرفیت‌های مهمان‌های خارجی استفاده کنیم. از طرفی فرصت مناسبی برای معرفی خود فیلم نیز بود.
 
وی در مورد جداسازی جشنواره فیلم فجر بیان کرد: نمی‌دانم چرا جشنواره برای ما بهمن ماه شده است؛ یعنی جشنواره فجر یعنی بهمن ماه، تا ما بیاییم با اردیبهشت خو بگیریم و آن را پیدا کنیم نیاز به گذشت زمان دارد. باید دید در دو زمان متفاوت این تجربه به چه شکل خواهد شد و چه جوابی خواهد داد.
 
وی افزود: الان که نگاه می‌کنید، جشنواره جهانی سر و شکل و نظم خوبی دارد. فرصتی که در ادغام با جشنواره داخلی که شلوغ بود به دست نمی‌آمد و نمی‌شد فارغ از هیاهو به بهترین شکل کار کرد.
 
وی در پاسخ به این سوال که چرا در فیلم «قشنگ و فرنگ» نگاه فراوانی به مقوله سینما دارید، عنوان کرد: در هر صورت خیلی از موضوعات شاید در ناخودآگاه شما و یا در برخورد با کسانی که اطرافت هستند و در زندگی آنها رفت و آمد می‌کنید به شما کمک کند تا بتوانید به عنوان فیلمساز یا نویسنده به آنها بپردازید. فکر می‌کنم سوژه فیلم در ابتدا از دغدغه خودم نسبت به سینما و دوم در برخورد با زندگی اطرافیانم به وجود آمده است.
 
این کارگردان ادامه داد: شاید قبل از ساخت فیلم «قشنگ و فرنگ» به موضوع‌ آن توجه زیادی نداشتم اما در یک بزنگاه مانند خیلی از سوژه‌های دیگر به عنوان داستان به من تحمیل شد و زمانی که این بزنگاه‌ها به وجود می‌آید، نمی‌فهمید کی قلم شما به حرکت درمی‌آید، کی فیلم می‌سازید و کی اکران می‌کنید. 
 
موساییان اظهار داشت: کاراکتر فیلم ما که نامش «بهرام» است، در فیلم به عنوان منتقد ظاهر می‌شود. نگاه عمیق این کاراکتر به سینما باعث می‌شود شما تصوری در ذهن خود از او به وجود بیاورید و چیدمان‌ها، جنبه‌های فکری و ... را در فیلم برایش در نظر بگیرید.
 
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در مورد اصلاحیه‌های احتمالی که شاید به فیلم وارد شود و پیش‌بینی فروش خاطرنشان کرد: چیزی از فیلم کوتاه نشده و فکر نمی‌کنم اصلاحیه‌ای به آن وارد شود.