به گزارش پارس به نقل از برترین ها، این روزها فیلم‌های زیادی در تدارک رسیدن به جشنواره فیلم فجر هستند. خیلی از بازیگران با بازی در چند فیلم مهمان سی و چهارمین دوره از جشنواره فیلم فجر خواهند بود.

تجربه دوره‌های پیشین جشنواره فیلم فجر ثابت کرده که خیلی از بازیگران زن جشنواره را موقعیت مناسبی برای حضور در عرصه سینما می‌دانند.

به همین دلیل در انتخاب فیلم‌ها، گزیده‌کار می‌شوند و شاید در طول یک سال تنها در یک فیلم حضور یابند. گاهی هم همان تک‌نقش یک بازیگر، باعث می‌شود تا سیمرغ را هم دریافت کند.

امسال هم همانند سال‌های اخیر در سینمای ایران تعدادی از بازیگران زن پذیرفته‌اند که در فیلم‌های فیلمسازان فیلم اولی حضور داشته باشند.

ایندر حالی است که تا پیش از این سال‌ها بازیگران ستاره سینما حضور در فیلم‌های کارگردان اولی را نمی‌پذیرفتند و به نوعی ترس از بی‌تجربگی یک کارگردان باعث رد شدن یک نقش توسط بازیگران معروف می‌شد.

حضور بازیگران زن پیشکسوت سینما در این دوره از جشنواره نسبت به دوره‌های پیشین واقعاً کمرنگ است و به نظر می‌رسد تعداد بازیگران حرفه‌ای در سینما محدود شده است. باز هم باید ببینیم جشنواره فیلم فجر امسال با حضور کدام بازیگر زن رونق تازه‌ای را رقم خواهد زد.

اگرچه هنوز هم خبری مبنی بر فیلمبرداری تازه‌ترین اثر رامبد جوان به نام "نگار" شنیده نمی‌شود اما حضور نگار جواهریان بازیگر سرشناس سینما در این فیلم قطعی شده است.

جواهریان سال گذشته در فیلم "اعترافات ذهن خطرناک من" به کارگردانی هومن سیدی به ایفای نقش پرداخت که گریم متفاوت این بازیگر نسبت به نقش‌های قبلی‌اش بیش از هر چیز در این فیلم به چشم می‌خورد.

 اگرچه فیلم "قندون جهیزیه" هم به کارگردانی علی ملاقلی پور از جمله فیلم‌هایی بود که جواهریان در آن هم بازی کرده بود و با حاشیه‌های زیادی در طول زمان اکران روبرو شد اما آخرین فیلمی که سال گذشته جواهریان در آن حضور داشت فیلم "پریدن از ارتفاع کم" به کارگردانی حامد رجبی بود که اتفاقاً آن فیلم یکی از متفاوت‌ترین مضمون‌های فیلمنامه را در سینما داشت.

به هر حال جواهریان امسال با فیلم "نگار" به ایفای نقش خواهد پرداخت که باید دید آیا این فیلم برای نمایش در جشنواره فیلم فجر آماده می‌شود یا خیر.