رزیتا غفاری کارگردان مجموعه تلویزیونی «ماماهوت» درخصوص مراحل ساخت این مجموعه تلویزیونی گفت: تا به امروز ساخت سریال «ماماهوت» رو به پایان است و فقط 10 در صد از تصویربرداری مابقی پلان ها مانده است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر این مجموعه تلویزیونی به طور همزمان تدوین، صداگذاری و انتخاب موسیقی را پشت سر می گذارد و هنوز تصمیمی بر قطعی شدن تیتراژ و موسیقی ابتدایی و پایانی گرفته نشده است. 

غفاری در پایان درخصوص زمان پخش سریال «ماماهوت» اظهار داشت: احتمال اینکه از اردیبهشت ماه به روی آنتن برود مشخص شده است، اما همچنان به طور دقیق نمی توانم زمان دقیقی را برای پخش«ماماهوت» مشخص کنم. 

این مجموعه تلویزیونی یک سریال ۵۲ قسمتی محصول گروه فرهنگ و خانواده شبکه دو سیما است که با پرداختن به موضوع سبک زندگی محوریت خانواده را در فضای طنز یک جامعه‌ به تصویر می ‌آورد. 

عوامل این مجموعه عبارتند از تهیه کننده، طراح هنری و عروسکی: عباس صالحی، کارگردان: رزیتا غفاری، نویسنده: امیرعلی نبویان، مدیر تصویربرداری: رضا شیخی، آهنگساز: بابک میرزاخانی، تدوین: سعید یاسی پور، طراح صحنه: رسول محمدی، مدیر دوبلاژ: اشکان صادقی، ساخت عروسک‌ها: رزیتا غفاری و فاطمه حسین زاده.