موسی جابری تهیه‌کننده تلویزیون؛ در خصوص برنامه «اقلیم» شبکه سوم سیما گفت: برنامه «اقلیم» قرار است در 26 قسمت برای شبکه سوم سیما تهیه و تولید شود. در حال حاضر 13 قسمت آماده پخش است و این برنامه هر روز ساعت 18 پخش می‌شود.
 
وی افزود: رویکرد این برنامه گردشگری جغرافیایی است و مستندگونه در نقاط گردشگری شهرهای مختلف مانند دره‌ها، کویر، آبشار، تالاب، جنگل تصویربرداری شده است.
 
وی عنوان کرد: خودم به عنوان طبیعت‌گرد در این برنامه حضور دارم و نریشن‌ها را می‌خوانم و مستندهایی 30 دقیقه‌ای با تکنیک‌های جذاب و تصویربرداری زیرآب و هوایی کار شده است و از این رو این برنامه مستندی روایت محور است.
 
جابری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اواخر پاییز این پروژه تصویب شد و کشور در آن زمان دچار برف و باران بود، امکان زیادی برای حضور در استان‌های مختلف را نداشتیم و بیشتر به استان‌های خشک و معتدل رفتیم.
 
گفتنی است؛ عوامل این برنامه تلویزیونی به شرح زیر است:
 
کارگردان: رئوف جابری، تصویربردار: مسعود فیاض‌نکو و نیما اسدبیگی، حسن بهزادپور، صدابردار: کامبیز برومندفر، پژوهش: ایمان احمدی و عارف جابری، نویسنده: حامد مصطفوی، هماهنگی و برنامه‌ریز: رحیم نظامی‌وند چگینی و مسعود بهارلو، امور تدوین: رئوف جابری و حمید شه‌پرانی.