مهدی سلحشور سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ویژگی مرحوم سلحشور این بود که در ساخت کارهای خود اخلاص داشت خاطر نشان کرد: اگر اثری باشد که به درد مردم بخورد، ماندگاری و نورافشانی آن نیز بیشتر خواهد بود.

وی با بیان اینکه در دین اسلام کیفیت و اخلاص کار مورد نظر است، تصریح کرد: اگر کسی اخلاص داشته باشد، کمیت آن نیز به دست خواهد آمد.

برادر مرحوم سلحشور با تاکید بر اینکه راز ماندگاری مرحوم سلحشور نیز اخلاص بود، گفت: هنر برای وی یک ابزار بود برای اینکه با آن حرف بزند و موجب هدایت جامعه و برداشتن باری از دوش جامعه شود.

سلحشور با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معظم رهبری انقلاب برای مبارزه با ظلم و کفر صورت گرفت، افزود: انقلابی و دینی بودن به معنای مبارزه است.

وی با بیان اینکه مبارزه و انقلابی بودن یعنی باید درگیر بود و با جهاد اکبر یعنی نفس و جهاد بیرونی مبارزه کرد، گفت: در جهاد اکبر باید شبانه‌روز با نفس مبارزه کرد و در جهاد بیرونی نیز که مربوط به دشمنان است، ثابت قدم بود.

سلحشور با اشاره به اینکه با اینگونه مبارزه شیطان انسان را از لیست خود خط خواهد کرد، گفت: مرحوم سلحشور نیز اینگونه بود و علاوه بر تلاش در زمینه ساخت آثاری برای توسعه و اعتلای دینی در زمینه جهاد اکبر نیز کوشا بود.