مهدی شفیعی مدیر کل هنرهای نمایشی درباره تغییر نام ایستگاه مترو ولیعصر (عج) به تئاتر شهر و اعلام آن در ایستگاه مترو شهری گفت : در ابتدا باید فرارسیدن نوروز  را به شما  دوستان رسانه ای که به جریانات تئاتر توجه دارید و  پیگیر هستید و دلسوزتر از تئاتری ها هستید برای جریان تئاتر تبریک بگویم.

ذکرنام تئاتر شهر در مکان های مختلف باعث تثبیت جایگاه تئاتر در میان مردم است/ نگاه فرهنگی شورای شهر

وی در ادامه گفت: متناسب با توسعه جوامع و توسعه فرهنگ شهروندی ، قطعا هنر جایگاه خود را بیش از گذشته می تواند پیدا کند. در سفرهایی که  برای تاسیس تئاتر شهر به استان های مختلف رفتیم یکی از مواردی که صحبت می شد ذکر نام «تئاتر شهر» در جاهای مختلف شهر بود. وقتی در شهر تابلوهایی مسیر تئاتر شهر را به مردم یادآوری کند، نشان می دهد که تئاتر جایگاه خود را در میان جامعه و مردم باز می کند و  به آن  خاستگاه خودش که تاثیرگذاری فرهنگی است،  بیشتر نزدیک می شود. خوشبختانه این اقدام اخیر شورای شهر تهران هم نشان از نگاه فرهنگی و نگاه خوب دوستان بود که به آن  جایگاه فرهنگی تئاتر بیش از گذشته پی بردند و  این مطالبه قدیمی هنرمندان تئاتر برای نامگذاری ایستگاه مجاور مجموعه تئاتر شهر  به عنوان «تئاتر شهر» به ثمر رسید و نامگذاری شد.

تئاتر به تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی نزدیک می شود

مدیر کل هنرهای نمایشی ادامه داد: فارغ از تغییر نامی که در این ایستگاه مترو شاهد آن هستیم نشان دهنده این مهم است که  تئاتر کم کم با کمیت گسترده ای که در این سالها دست یافته به خاستگاه خودش که تاثیرگذاری اجتماعی و فرهنگی است بیشتر نزدیک می شود به اعتقاد من  این نشانه هایی است که ما را خرسند می کند از این اتفاق خوب.

مطالبه قدیمی جامعه تئاتری کشور محقق شد

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تلاش مجموعه مدیران در حوزه تئاتر باعث تغییر نام ایستگاه مترو شد گفت: این اتفاقی بود که از روزهای ابتدایی که قرار بود  ایستگاه مترو در جوار تئاتر شهر تعبیه شود، این درخواست وجود داشت و مرتب در جلساتی که با مدیران محترم شهرداری داشتیم مرتب به عنوان خواسته جامعه تئاتری مطرح می شد، اما به اعتقاد من  تصمیم مدیران شهرداری و مدیران فرهنگی شورای شهر در این اتفاق خیلی تاثیرگذار بود.

تسریع در راه اندازی مجموعه خاوران و صبا/ فراهم آوردن بستر برای سرمایه گذاران خصوصی

شفیعی در پاسخ به این سوال که اقدام دیگری که منوط به تصمیم گیری شهرداری و شورای شهر است و می تواند به مجموعه تئاتر شهر تهران کمک کند چیست گفت: آنچه مسلم است ما با افزایش فارغ‌التحصیلان تئاتر در این سالها مواجه هستیم،  طبیعی است باید این فارغ‌التحصیلان وارد عرصه حرفه ای شوند، تولید اثر داشته باشند و با مخاطب خودشان ارتباط برقرار کنند. متاسفانه تالارها و سخت افزارهای تئاتری متناسب با افزایش جمعیت فارغ‌التحصیلان ساخته نشده هرچند شاهد اتفاقات خوب شهرداری در احداث مجموعه خاوران و مجموعه تئاتر صبا  که امیدوارم برای راه اندازی آن ها تصمیم گیری بشود. اما برای حوزه هنر  و تئاتر مانند سایر رشته های دانشگاهی باید فضایی را  فراهم کنیم که  فارغ‌التحصیلان و گروه های نمایشی قصد داشتند در این حوزه فعالیت کنند  مورد حمایت واقع شوند و از حرکت های بخش خصوصی متناسب با ظرفیت های موجود در قوانین بتوان از آن  حمایت کرد. تماشاخانه خصوصی اتفاق خوبی است هرچند نوپا است و نیاز به قوام و دوام بیشتری دارد امیدوارم مجموعه شهرداری همانطور که  همیشه مدافع این اتفاق خوب بوده بسترهایی را فراهم کند که  سرمایه گذاران و دست‌اندارکاران حوزه تئاتر که قصد دارند به صورت خصوصی موسساتی را شکل بدهند و  مجموعه هایی برای اجرای تئاتر فعال کنند از حمایت مجموعه شهرداری برخوردار شوند و بالطبع ما (دولت )هم باید  ساز و کار حمایتی  از این مجموعه ها را ببینیم این مسیر ناگزیری برای توسعه تئاتر و اشتغال حداکثری فارغ‌التحصیلان تئاتری .‌