فرزاد خوش‌دست کارگردان مستند ؛  در خصوص نحوه ساخت و مشکلات ساخت مستند «زنی که نام ندارد» گفت: به عنوان اولین مستند سختی خاص خود را دارد چرا که اتفاقی که در حال حاضر در این مستند افتاده است 50 سال پیش در ساخت فیلم «ندامتگاه» استاد شیردل در زندان زنان داشتیم.
 
وی افزود: فضای زندان زنان شرایط خاص خود را دارد و این فضا برای عوامل مستند بسیار سخت است به خاطر همین برای ارتباط با مجرمان از مشاوران استفاده کردیم.
 
وی عنوان کرد: اگر از لحاظ کلی به این مستند نگاه کنیم به سمت پیشگیری از جرم می‌رویم و به عنوان یک فیلمساز هدفم این است که در جامعه آرام‌تر زندگی کنیم.
 
وی اظهار داشت: در این فیلم سعی کردم با وحشت تماشاگر را روبرو کنم و از این وحشت بترسد اما زمانی وجود دارد که وحشت لذت‌بخش است و این اشتباهه اما اگر از فیلم من حس بدی داشته باشد من جواب خودم را گرفت چون قرار نیست در این  فیلم حس خوب بگیرند.
 
خوش‌دست خاطرنشان کرد: در طول ساخت مستند اگر سینمای داستانی در مستند حضور نداشته باشد دچار مشکل می‌شود چرا که سینمای مستند خیلی جلوتر از مستند داستانی است و می‌توانند تفاهمی در سینمای داستانی با هم داشته باشند و اتفاقی که در شبکه مستند رخ داده این است که مدیران با چشمان باز به مسائل اجتماعی نگاه می‌کنند این اتفاق خوبی است.