به گزارش پارس به نقل از تسنیم اکبر علی‌وردی‌نیا در واکنش به حضور زنان در ورزشگاه‌ها به‌ویژه استادیوم ورزشی مسابقات فوتبال، اظهار داشت: در این زمینه ملاحظات فرانظری و عرفی مطرح می‌شود؛ در واقع باید مطالعات و بررسی دقیق در خصوص حضور زنان در ورزشگاه صورت گیرد.

**حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمی‌توان به‌عنوان یک پدیده‌ منفک مورد بررسی قرار داد
علی‌وردی‌نیا افزود: لزوم تبیین وضعیت موجود، درک آسیب‌های اجتماعی در متن ساختار اجتماعی و نقد و ارزیابی سیاست‌‌های اجتماعی موجود، از جمله موارد مهمی است که سیاستگذاران حوزه مسائل اجتماعی باید بدان توجه کنند. مطالعات سطح ساختاری، در نهایت، پیشنهاد تغییر کلی جامعه را ارائه می‌دهند؛ اما این پیشنهادها اغلب غیرعملی و ناشدنی است. این قبیل پیشنهادها که با نیات خیرخواهانه مطرح می‌شود و احتمالاً صحیح نیز هست، غالباً امکان عملی‌شدنشان منتفی است.
این جامعه‌شناس عنوان کرد: از مهم‌ترین‌ مقتضیات‌ شرایط‌ کنونی کشور، درک واقع‌بینانه‌ و حقیقی از جامعه، تحولات‌، فرصت‌ها، ظرفیت‌ها، تهدیدات، آسیب‌ها و نگرانی‌هایی است‌ که در شرایط کنونی با آن مواجهیم. لذا حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمی‌توان تنها و به‌عنوان یک پدیده‌ منفک و مجرد‌ مورد بررسی و مطالعه‌ قرار داد.
**باید قوانین و ضوابط کشور براساس عرف باشد
علی‌وردی‌نیا افزود: در اینجا بحث علمی چندان مدخلیتی ندارد که بنده بخواهم به‌لحاظ نظری به این مسئله بپردازم زیرا مسائلی که اینک مطرح می‌شود تا حدودی سیاسی و گاهی شرعی است، لذا از این منظر است که ملاحظات فرانظری است که موجب می‌شود نتوان در بسیاری از موارد، توصیه‌های سیاستی مبتنی بر نظریه‌های جرم‌شناختی را در جامعه ما اعمال کرد.
این جامعه شناس با اشاره به اینکه موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها از دولت‌های گذشته مطرح بود ولی امروز بسیار مهم تلقی شده است، افزود: باید ببینیم گیر کار کجاست که امروز این همهمه رخ داده است.
وی با اشاره به اینکه باید قوانین و ضوابط کشور براساس عرف باشد، گفت: در صورتی که قوانین موضوعه با آنچه مردم برایشان مهم است، متفاوت باشد ما شاهد تنش‌های این‌چنینی در لایه‌های مختلف نظام اجتماعی خواهیم بود.
**دغدغه امروز زنان اشتغال، حل مشکل اعتیاد، بیمه‌ زنان‌خانه‌دار و طلاق است
علی‌وردی‌نیا افزود: آیا به بحث زنانه شدن اعتیاد، کارتن‌خوابی و تکدی‌گری زنان، افزایش طلاق و حتی طلاق‌های عاطفی نیز مانند حضور زنان در ورزشگاه‌ها توجه می‌شود؟ در واقع مطالبه زنان جلوگیری از افزایش اعتیاد است نه حضور در ورزشگاه‌ها.
این جامعه‌شناس با بیان این‌که دغدغه امروز زنان اشتغال، حل مشکل اعتیاد، بیمه‌ زنان خانه‌دار و طلاق است، افزود: تعداد زنان کارتن‌خواب و معتاد در کشور رو به افزایش است که در این زمینه باید اقدامات مؤثر صورت گیرد.
علی‌وردی‌نیا بیان کرد: جای خالی شبکه زنان در جامعه امروز به چشم می‌خورد و این‌ها مشکلات و کمبود‌ها و مطالبات زنان است که باید به آنها توجه شود. جای مباحث مربوط به مشکلاتی که زنان و دختران جامعه ما با آن مواجهند در مباحث و مناظره‌های علمی شبکه چهار سیما بسیار خالی است و راه‌اندازی شبکه زنان در سیمای جمهوری اسلامی، که در آن به چالش‌های موجود و پیش روی زنان ایرانی پرداخته شود، ضروری به نظر می‌رسد.