صدیقه جاوید نویسنده ؛ با اشاره به انتشار اثر خود با عنوان «فندق و گندمک» گفت: «فندق و گندمک» توسط نشر «سیراف» منتشر شد. در این کتاب به موضوع دام و دامداری می‌پردازیم و از اینکه چه زمانی گوسفند روی پای خود می‌ایستد. در مجموع کتاب از منظر زیست‌شناسی و در قالبی علمی برای کودکان تدوین شده است و از زبان آنها به این موضوع می‌پردازد.
 
وی افزود: «مردن حوصله می‌خواهد» عنوان کتاب دیگرم است که انتشار آن را نشر «سیراف» بر عهده گرفت. کتاب مجموع هفت داستان است که تم اصلی آن را «مرگ» در برمی‌گیرد. در شش داستان نخستین مرگ را که به صورت ناگهانی اتفاق افتاده است در قالب داستانی بیان می‌کنم.
 
این نویسنده با اشاره به چگونگی داستان «مردن حوصله می‌خواهد» اظهار داشت: در داستان آخر کتاب «مردن حوصله می‌‌خواهد» مرگ را به عنوان حد فاصل میان دنیای ما و آخرت برداشتم و دو دنیا را در یکدیگر ادغام کرده‌ام. در این داستان مرگ یک لحظه است و تنها نوع زندگی فرد تغییر می‌کند.
 
جاوید ادامه داد: داستان هفتم کتاب «مرگ حوصله می‌خواهد» ماجرای جانبازی است که دوستش از بهشت نزد وی می‌‌آید. این جانباز به دنبال دیدار امام زمان (عج) است و داستان به بیان ماجرای این فرد می‌پردازد.
 
وی در خصوص کتاب‌های دیگرش بیان کرد: کتاب «هوا رو مثل جورابام بشورم»،‌ موضوع آلودگی هوا و «اگه آب رو زیاد باز بذاری، قهر می‌کنه» با موضوع کمبود آب را برای کودکان نوشتم و پس از عید توسط «نشر سیراف» منتشر خواهد شد.