این روزها کم کم می‌شود هوای بهار را در خیابان‌ها و کوچه‌ها احساس کرد.
 
درخت‌ها لباس سبز بر تن می‌کنند و بوی خانه تکانی از تمام محله‌ها بلند می‌شود. شلوغی بازار هم که مثل هر سال خبر از نشاط مردم و حال و هوای عید دارد.
 
در این بین اوضاع نگارخانه‌ها و نمایشگاه‌ها هم حال و هوای بهاری به خود گرفته است.
 
نگارخانه والی یکی از همان نگارخانه‌هایی است که با برپایی یک نمایشگاه با عنوان «بهار می‌آید ...» فصل تازه‌ای را به سرسبزی بهار میهمان مخاطبانش می‌کند.
 
این نمایشگاه حاصل تلاش فریده ثقه الاسلامی است که تاکنون نمایشگاه‌هایی را در گالری گیتا، گالری سیحون و گالری خصوصی نیاوران برپا داشته است.
 
ثقه الاسلامی در بخشی از بیانیه نمایشگاه خود می‌نویسد:
 
«بهار می‌آید بهار در راه است با پیام دوباره زنده بودن، دوباره زندگی بخشیدن. به شوق آمدن، نفس تازه کشیدن. غبار غم از دل زدودن. 
 
به طبیعت فکر می‌کنم. به آب و درخت می اندیشم.
 
بیایید همگی در حفظ طبیعت بکوشیم. قدر آب را بدانیم و نگذاریم مرداب‌ها و دریاچه‌های ما شادابی خود را از دست داده و نابود شوند.
 
به امید اینکه همگی مهر بورزیم و کمک کنیم تا امثال مرداب انزلی‌ها طبیعت بی‌همتای خود را حفظ کنند و دریاچه پر شور ارومیه شکوه خود را باز یابد.
 
همانطور که از نام مجموعه پیداست، بهار در تک تک تابلوها نمود دارد و استفاده از رنگ های شاد و بهاری آنچه را که نقاش در پی آن بوده به مخاطب القا می کند.
 
تابلوهایی با ابعاد مختلف که بعضی دو لت بوده و بزرگترین اثر این مجموعه نیز سه لت است که روی یکی از دیوارهای نگارخانه والی خودنمایی می‌کند.
 
اثر رنگ و ضربات قلمو روی برخی کارها قابل رویت است و فضای آرامش‌بخش آثار بیینده را به تماشای سایر کارها ترغیب می‌کند.
 
سیروس امیری در یادداشتی درباره این نمایشگاه نوشته است: خانم توکلی سال‌هاست که با آمیختن رنگ‌های شاد، جلوه‌گر زیبایی‌های طبیعت که آن را پایان و انتهایی نیست بوده و هنر خود را به مصداق شعر زیر عرضه می‌کند:
 
مشام دوست تا باشد معطر چون سحرگاهان/ گلستانم نسیم نوبهاران در بغل دارم
 
بهاران جلوه ریز رنگ می باشد، خیال من/ که از هر سو نوای عندلیبان در بغل دارم
 
ایمان راسخ دارم که هنر ایشان نشانگر مقصود و مورد تحسین هنر دوستان خواهد بود.
 
گفتنی است؛ا این نمایشگاه تا یازدهم اسفند در نگارخانه والی به نشانی ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 میزبان هنردوستان و علاقمندان به نقاشی است.