به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،مراسم رونمایی از سامانه VOD (سند) صبح امروز با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، واعظی وزیر ارتباطات و فناوری، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور، فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی و جمعی از هنرمندان در هتل لاله برگزار شد.


علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درحاشیه‌ی رونمایی از سامانه نمایش درخواستی (VOD) در جمع خبرنگاران افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از همکاری هنرمندان با شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای راه اندازی همین سامانه است، چون با این شیوه هنرمندان ما در داخل کشور آثار خود را تهیه می‌کنند و می‌دانند که آثارشان مخاطب و درآمد دارد. 
 
وی اضافه کرد: وقتی سینماگران در داخل کشور کار نداشته باشند و بازیگران دعوت به کار نشوند طبیعتا به دنبال جایی می‌روند که بتوانند فعالیت کنند و درآمد داشته باشند. 
 
جنتی درپاسخ به این پرسش که اگر هنرمندانی که به خارج از کشور رفته‌اند و با شبکه‌های ماهواره‌ای همکاری می‌کنند‌، بار دیگر به کشور برگردند مجوز کار به آنها می‌دهید‌؟ توضیح داد: این موضوع بحث دیگری است که از الان نمی‌توان درباره آن نظر قطعی داد. بلکه باید ببینیم چه اتفاقاتی می‌افتد. 
 
وزیر ارشاد که پیش از این گفته بود اکران عمومی بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست‌، درباره اینکه این اظهار نظر مربوط به فیلم‌های جشنواره فجر امسال هم می‌شود، تاکید کرد: نه فیلم‌های جشنواره فجر امسال این مشکل را ندارند‌. 
 
وی تصریح کرد: نگفتم اکران بعضی فیلم‌ها به صلاح نیست بلکه منظورم این است که بعضی از فیلم‌ها اشکالاتی دارند که باید آنها را اصلاح کنیم تا بتوانیم آنها را به نمایش عمومی بگذاریم که در گذشته هم این رویه وجود داشته است. 
 
جنتی ادامه داد: گاهی فیلم‌ها مغایر با فیلمنامه‌ای که مجوز گرفته ساخته می‌شود. بنابراین باید این مشکل حل شود تا بتوانیم آنها را اکران کنیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که چه فیلم‌هایی این مشکل را دارد‌، توضیح داد: نمی‌توانم فیلم خاصی را نام ببرم.