به گزارش پارس به نقل از تسنیم،مدیران شبکه مستند در سومین سالگرد درگذشت آیت الله عزیزالله خوشوقت در یکشنبه دوم اسفند با حضور در بیت ایشان با خانواده وی دیدار کردند.

محمدحسین خوشوقت، فرزند بزرگ آیت الله خوشوقت که تولید مستندهای فاخری را برای رسانه ملی در کارنامه خود دارد، میزبان مدیران شبکه مستند رسانه ملی بود.

در این دیدار امیر تاجیک مدیر شبکه، دلیل حضور در بیت این معلم بزرگ اخلاق را ارادت به آیت الله خوشوقت و آشنایی با فرزند ایشان به عنوان یک تهیه کننده حرفه‌ای مستند عنوان کرد و از حضور در نمازهای جماعت پدر بزرگوار ایشان از دوره دبیرستان و آشنایی با روحیات و منویات ایشان به همین واسطه خبر داد.

وی همچنین درگذشت آیت الله خوشوقت را فقدانی بزرگ برای جامعه دانست و تاکید کرد که مقام معظم رهبری نیز در شان و بزرگی آیت الله خوشوقت فرموده بودند که در طوفان‌ها خودتان را به آیت‌الله خوشوقت وصل کنید.

محمدحسین خوشوقت نیز پدرش را جزو بهترین شاگردان مرحوم آیت الله طباطبایی معرفی و اظهار کرد: در زمان نگارش تفسیر المیزان توسط مرحوم طباطبایی، مباحث ابتدا در حلقه شاگردان مطرح و تحلیل می‌شد و سپس به چاپ می‌رسید. پدر من نیز با اینکه از او می‌خواستند بماند و بعد‌ها جانشین آیت الله طباطبایی باشد، در 33 سالگی پس از رسیدن به درجه اجتهاد و پایان درس به تهران آمدند تا به انسان سازی و هدایت مردم مشغول شوند.

وی از مجاهدتهای پدر برای روشن نگاه داشتن چراغ مسجد محل و مراجعات مردمی متعدد به ایشان سخن گفت و به شاگردان وی اشاره کرد که اکنون هر کدام یکی از سکانداران انقلاب هستند.

خوشبخت یادآور شد: نماز اول وقت و نماز شب پدر هیچوقت ترک نمی‌شد، اما ندیدم روزه و نماز مستحبی داشته باشند، بلکه از همه چیز بیشتر به تقوا توجه داشتند. ترجمان تقوا از نظر ایشان انجام واجبات و ترک محرمات بود.

دوستی دیرینه با رهبر انقلاب
فرزند آیت الله خوشوقت با اشاره به رفاقت دیرینه پدرشان به رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: این دوستی که به زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه‌ای برمی گردد رفته رفته تحکیم بیشتری یافت و تا جایی پیش رفت که دیدارهای متعددی بین این دو بزرگوار برگزار می‌شد. رهبر انقلاب جزو اولین کسانی بودند که پس از رحلت پدر به منزل ما آمدند و البته این فقدان برای ایشان بسیار سخت و اندوهبار بود.

تولید مستند پرتره آیت الله خوشوقت
مدیر شبکه مستند با ضروری خواندن معرفی آیت الله خوشوقت به نسل جوان، پیشنهاد ساخت یک مستند پرتره مناسب را به فرزند ایشان ارائه کرد و از ایشان خواست تا در این راه شبکه مستند را یاری کند.

در این دیدار ناصری مدیر تولید شبکه، هوشنگی مدیر تامین و پخش، نوروزی مدیر مالی اداری، پیروزی مدیر آرشیو، عقبایی مدیر اطلاعات و برنامه ریزی و مظاهری مدیر طرح و برنامه شبکه مستند به همراه سعید خوشوقت نوه آیت الله خوشوقت نیز حاضر بودند.

در پایان این دیدار لوح تقدیر و تندیس شبکه مستند توسط تاجیک به فرزند آیت الله خوشوقت اهدا شد و خوشبخت نیز ابراز امیدواری کرد پدرشان دعاگو و دستگیر اهالی شبکه مستند باشد.