پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- مصطفي شاه‌كرمي- «ما روي مسئله‌ شهدايمان انصافاً كم‌كاري كرديم. اين حادثه‌ شهداي هفتم تير ظرفيت عجيبي دارد براي معرفي شدن؛... ما كم‌كاري داشتيم؛ اينها را معرفي نكرديم. خيلي كار مي‌شد كرد و بايد كرد. دستگاه‌هاي مسئول و همه‌ ما دچار كم‌كاري هستيم و به نظر مي‌رسد كه اين كار را هم بايستي سپرد به جناح فرهنگي مؤمنِ انقلابي مردمي خودجوش. اين جوان‌هايي كه مي‌بينيد در اطراف كشور به‌طور خودجوش كارهايي انجام مي‌دهند - كارهاي فرهنگي انجام مي‌دهند، كارهاي هنري انجام مي‌دهند، حقايقي را احيا مي‌كنند...- اين كار را هم آنها بايد بكنند. با زبان هنر، با زبان تصوير، با استفاده‌ از ابزارهاي جديد بايد بتوانند اين حادثه را، اين شخصيت‌ها را [معرفي كنند] هركدام از اين شخصيت‌هايي كه در ماجراي هفتم تير يا ماجراهاي ديگر به شهادت رسيدند، شايسته‌ يك چهره‌نگاري بسيار باعظمتند كه مي‌شود از اينها چهره‌نگاري كرد.»

جملات فوق، بخشي از سخنان مهم مقام معظم رهبري در جمع خانواده‌هاي شهداي هفتم تير و جمعي از خانواده‌هاي شهداي استان تهران است. ايشان بعد از ديداري كه با عوامل جشنواره مردمي فيلم عمار داشتند يك اصطلاح و واژه جديدي را به قاموس انقلاب و نظام با عنوان «جناح مؤمن و انقلابي» اضافه كردند. 

اما اين براي دومين‌بار است كه از جناح مؤمن و انقلابي درخواست يا به تعبير دقيق‌تر دستور انجام كاري را مي‌دهند. ايشان به خوبي نشان داده‌اند كه در قامت كلمات، يك نظريه‌پرداز و تحليلگر بسيار زبردست و كارآزموده هستند. متأسفانه حركت بسيار ضعيف و غير هدفمند مسئولان متولي در حوزه فرهنگ و هنر و كاناليزه كردن تمام حمايت‌هاي مادي و معنوي‌شان به سمت شبه‌روشنفكران مرعوب غرب و گاهي به راه‌ انداختن محافل و جشنواره‌هاي ضدانقلاب نواز متعدد كه در چند وقت اخير به اوج خودش رسيده، ديگر مجال و حال و احوالي براي شنيدن يا ديدن دغدغه هنرمندان ارزشي كه نگاهي انقلابي و البته مؤمنانه به هنر و فرهنگ دارند، نخواهند داشت.

 گفتن اين جملات و در كنار هم چيدن كلماتي كه خبر از اوضاع تلخ و غير قابل تحملي دارد، كار ساده‌اي نيست. اما ديگر كار از گفتن اين جملات گذشته و به جايي رسيده كه شخص اول مملكت با تعابيري نااميدانه نسبت به دستگاه‌هاي مسئول و متولي در حوزه فرهنگ و هنر، نداي هل من ناصر ينصروني خود را متوجه جناح مؤمن و انقلابي جامعه كرده‌‌اند. چه اينكه كم كاري‌ها در حوزه‌هاي مختلف از جمله عدم توجه به ظرفيت‌هاي داخلي و حتي گاه تلف كردن و از بين بردن آنها در عرصه‌هاي گوناگون از جمله فرهنگي و هنري، راه تنفس ارزش‌ها، نمادها و داشته‌هاي انقلابي و ديني را گرفته است. 

تلاش و نگراني پدرانه مقام معظم رهبري به خاطر توجه نكردن مسئولان نسبت به ترويج و تبيين ارزش‌ها و داشته‌هاي اصيل و انقلابي اين مرز و بوم كار را به صراحت لهجه و گفتن اينكه «دستگاه‌هاي مسئول و همه‌ ما دچار كم‌كاري هستيم»، رسانده است. اينك با توجه به نداي رهبر معظم انقلاب در راستاي زنده نگهداشتن و معرفي ظرفيت‌هاي عظيم نظام و انقلاب كه تنها بخشي از آن شهداي عزيز و مظلوم ما هستند، جوانان جناح مؤمن و انقلابي بايد بدون درنگ آستين‌هاي همت‌شان را بالا زده و به فكر پاسخگويي به نداي امام و رهبر خودشان و اداي دين به شهدا با ‌رساترين صدا باشند.