به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،عرفان پورمحمدی کارگردان نمایش «به خواهرم نگو» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نمایش خود بیان کرد: این نمایش داستان دختری است که در بمباران عراق به دنیا می‌آید؛ اما مادرش شهید و دختر به خاطر شرایط جنگ‌ دچار عقب‌ماندگی‌ می‌شود که همین امر اتفاقاتی را در طول نمایش رقم می‌زند.

 
وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه گفت: از آنجایی که ارادت‌ خاصی به اهل بیت دارم و نمایشنامه‌هایی را دوست دارم که از دل واقعیت بیرون می‌آید، این داستان را انتخاب کردم. از طرفی هم متاسفانه موضوع اعتقاد به شفا پیدا کردن بیماران این روزها کم‌رنگ شده است.
 
پورمحمدی در راستای سبک اجرای نمایش اظهار داشت: داستان نمایش رئالیسم است؛ اما در طراحی صحنه‌ به صورت مینیمالیستی پیش رفته‌ و طراحی شده تا بتوانیم به خوبی به تصویرسازی همه بخش‌های نمایش برسیم.
 
وی افزود: برای تصویرسازی ضریح امام رضا (ع) سعی کرده‌ایم، آن را به نوعی طراحی کنیم تا مخاطب خودش را نزدیک به آن حس کند و بتواند به خوبی نمایش را درک کند.
 
وی درباره نمایش‌های مذهبی اذعان کرد: متاسفانه در میان مردم نمایش‌های مذهبی به گونه‌ای جا افتاده که فکر می‌کنند برای این گونه نمایش‌ها فقط غم و اندوه نشان داده می‌شود.
 
پورمحمدی با بیان اینکه نمایش من با آثار دیگر تفاوت‌هایی دارد گفت: من در این نمایش سعی کرده‌ام تا نشان دهم، وقتی به دیدن آثار نمایشی مذهبی هم می‌آیند می‌توانند بخندند و شاد باشند تا مخاطبان بیشتر ترغیب شوند و به تماشای آن‌ها بنشینند.
 
گفتنی است؛ نمایش «به خواهرم نگو» به کارگردانی پورمحمدی از دو الی 20 اسفند ماه ساعت ساعت 19 در سالن اصلی محراب روی صحنه می‌رود.