به گزارش پارس به نقل از فارس،محمدحسین مهدویان کارگردان فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» که در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر موفق شد جایزه ویژه کارگردانی را در بخش نگاه نو از سوی داوران دریافت کند، درباره حس و حالش برای گرفتن سیمرغ بلورین و همچنین تأثیر آن بر روند کاری‌اش، اظهار داشت: والله، سیمرغ را که تازه گرفته‌ایم و سیمرغمان هم چیز خیلی عجیب و غریبی نیست در حقیقت جایزه هیأت داوران در بخش نگاه نو است و هنوز خیلی فاصله داریم با سیمرغ‌های اصلی جشنواره و این جایزه را خیلی به خودمان نگرفته‌ایم و واقعا‌ً به گونه‌ای فکر نمی‌کنیم که با خود بگوییم اتفاق بزرگی برایمان افتاده است. ما همچنان مسیر طولانی در پیش داریم تا بتوانیم آثار بهتر و دقیق‌تری بسازیم.

 

وی در ادامه افزود: اگر سیمرغ بتواند که ساخت فیلم‌های بعدی‌مان راحت‌‌تر شود و در واقع فرآیند تولید را با سهولت بهتری طی کنیم کمکی است که می‌تواند به ما بشود اما اگر قرار باشد سیمرغ بلورین هویت ما را به عنوان فیلمساز تغییر دهد، نه تنها فایده ندارد بلکه مضر هم هست.

 

مهدویان در ادامه اظهار داشت: واقعاً باید تلاش کنم و فراموش نکنم برای چه فیلم می‌سازم و چه انگیزه‌ای دارم و با چه اهدافی وارد سینما شده‌ام. مدام با خودم یادآوری می‌کنم که علائق من در سینما به چه سمت و سویی بوده است. واقعاً برای مورد توجه بودن فیلم نمی‌سازم. باید بسیار مراقبت کنیم تا از مسیر فیلمسازی خود خارج نشویم و به واسطه توجهی که به فیلمساز در جشنواره فجر می‌شود در سینما گم نشویم.