به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،در دنیایی زندگی می‌کنیم که مملو از رمز‌های عبور است. برای هر وسیله، هر برنامه امنیتی و هر حساب کاربریمان می‌توانیم یک رمز عبور انتخاب کنیم تا بتوانیم امنیت نسبی را برای خود به وجود آوریم. اما همیشه این نکته وجود خواهد داشت که این رمزعبور ما برای امن بودن چگونه باید باشد. حال در این گزارش قصد داریم تا عواملی را که موجب زودتر هک شدن رمزعبور شما می‌شوند را بررسی کنیم.

 
۱ – رمز‌های عبور آشکار
 
خیلی از دوستان از رمز‌های عبوری استفاده می‌کنند که به راحتی می‌توان آنها را حدس زد. شاید فکر می‌کنند که هیچ موقع کسی قصد هک کردن حساب‌های کاربری آنها را نخواهد داشت. ولی این را بدانید که همیشه هکر‌ها در کمین افرادی هستند که مثل شما فکر می‌کنند. بنابر این دیگر از رمز‌های عبور آشکار مانند ۱۲۳۴، abcd، ۱۱۱۱ و غیره استفاده نفرمایید و از یک رمزی استفاده کنید که حدس زدن آن مشکل باشد.
 
با این رمز عبورها هک می شوید !
 
۲ – رمز عبور پیش فرض
 
بسیاری از برنامه‌ها، حساب‌های کاربری و دستگاه‌ها به طور پیشفرض از یک رمزعبور استفاده می‌کنند. به عنوان مثال رمز عبور اکثر مودم‌های وای-فای Admin است که کاربران توجهی به این قضیه نداشته و بعضاٌ منجر به هک شدن آنها نیز می‌شود. بنابر این بهتر است که حتماً نام کاربری و رمزعبور دستگاه‌های تازه خریداری شده خود را تغییر دهید.
 
۳ – رمز عبور کوتاه
 
یکی از مهم ترین جنبه‌های رمزعبور غیرقابل شکسته شدن آن است. این امر با یک رمز عبور طولانی حاوی اعداد و ارقام و علائم مختلف امنیت بیشتری خواهد داشت.
 
۴ – استفاده از اطلاعات شخصی در رمز عبور
 
استفاده از اطلاعات شخصی مانند شماره شناسنامه، تاریخ تولد، فیلم مورد علاقه و غیره در رمز عبور می‌تواند هکر را یک گام به دستیابی به رمز عبور شما نزدیکتر شود.