به گزارش پارس به نقل از جام جم بسیاری از ما برای ایجاد رمز عبور خود تلاش زیادی نمی‌کنیم و از فرمول‌های پیچیده برای ایجاد رمز عبور مناسب استفاده نمی‌کنیم زیرا در نخسیتن گام این خود ما هستیم که باید این رمز را برای حساب‌های کاربری متعددی که داریم طراحی کرده و پس از آن به خاطر بیاوریم که کدام رمز برای کدام حساب طراحی شده است.

این امر موجب می‌شود تا امنیت اطلاعات ما به خطر بیفتد ولی علاوه بر ما، شرکت‌های بزرگ نیز از این اقدام ما لطمه می‌خورند زیرا برای نمونه اگر ای‌میل شما هک شود، فرد هکر می‌تواند از طریق آن برای ارسال ای‌میل‌های حاوی بدافزار به سایر کاربران استفاده کند.

حال یک گروه متشکل از 16 شرکت بزرگ در رده فناوری اطلاعات به دور یکدیگر جمع شده‌اند تا بتوانند رمز عبور را به صورت کلی از بین برده و به جای آن یک مورد مشابه را جایگزین کنند. این گروه که به اتحاد FIDOمشهور هستند، درمیان جمع خود نام‌های بزرگی مانند مایکروسافت و گوگل را نیز می‌بینند.

پروژه اصلی این گروه برای جایگزینی رمز عبور این است که نشانه‌های انسانی به جای آن قرار داده شده و مواردی مانند تشخیص صدا، شناسایی اثر انگشت و شناسایی طرح چشمان فرد برای این امر به کار گرفته شود. البته این کار به تجهیز تمامی دستگاه‌های الکترونیکی امروزی به پیش‌نیازهای سخت‌افزاری برای این امر بستگی دارد و به همین دلیل نیز نمی‌توان انتظار داشت که به این زودی‌ها شاهد عرضه این ساختار جایگزین برای رمز عبور باشیم. البته گروه FIDO در حال تلاش برای رسیدن به یک راه حل سریع‌تر برای این موضوع هستند.